www.pavl.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 20 вересня 2018 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Павлоградський район >> Новини
Проблемні питання, які розглядаються Павлоградською районною радою
Версія для друку Написати листа

Інформація
на виконання рішення постійної комісії районної ради з питань планування бюджету, фінансів та управління спільною власністю територіальних громад за 11 січня 2018 року
щодо Територіального центру соціального обслуговування
(надання соціальних послуг) Павлоградського району

11 січня 2018 року на засідання постійної комісії районної ради з питань планування бюджету, фінансів та управління спільною власністю територіальних громад (далі – постійна комісія) було винесено питання щодо передачі фінансування та майна Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району у власність Троїцької сільської об’єднаної територіальної громади. За рішенням постійної комісії було запропоновано не виносите це питання на розгляд пленарного засідання 18 сесії районної ради, вивчити питання та заслухати його на наступному засіданні постійної комісії.
Виконавчий апарат районної ради провів таку роботу: направлені запити, листи до Троїцької сільської ради, райдержадміністрації і отримані відповіді.
Суть питання наступна.
Положення про Територіальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Павлоградського району зареєстровано в Павлоградському районному управлінні юстиції 20 березня 2000 року № 16/102.
З 01 січня 2002 року набрав чинності Бюджетний кодекс України (далі – Кодекс), зокрема, стаття 89, в якій зазначено, що з районних бюджетів та бюджетів міст обласного значення здійснюються видатки на територіальні центри і відділення соціальної допомоги на дому. Також Кодексом дано визначення поняття бюджетна установа – це орган, установа чи організація, визначена Конституцією України, а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів. Отже, з урахуванням зазначеного вище вже з 01 січня 2002 року в Територіальному центрі соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Павлоградського району повинні були відбутися певні дії щодо зміни власника: так як утримання установи передбачено Кодексом і фактично відбувалося виключно з районного бюджету, відповідний власник повинен бути – районна рада.
Але зміни на той час були не зроблені.
З метою виправлення існуючого порушення законодавства в 2007 році (голова районної ради Войний В.А.) було прийнято рішення районної ради від 17 липня 2007 року № 156-13/VІІ „Про створення районного комунального закладу „Територіальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Павлоградського району“ (додається). Цим рішенням вирішено реорганізувати шляхом перетворення Територіальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Павлоградського району у однойменний комунальний заклад, що є спільною власністю територіальних громад району, з розташуванням за адресою: с. Булахівка, вул. Лікарняна, 1.
Рішення райдержадміністрацією також було не виконано.
Напередодні наступних змін до Бюджетного кодексу України, Постановою КМУ від 29 грудня 2009 року № 1417 „Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)“ затверджено нове Типове положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Цією ж Постановою зобов’язано обласні державні адміністрації забезпечити координацію роботи, пов’язану з приведенням до 1 липня 2010 року статутних документів територіальних центрів у відповідність з цією Постановою (Типовим положенням). Зокрема, в Типовому положенні про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) зазначено, що територіальний центр є бюджетною установою, рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації якої приймає орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування.
Повертаємося до статті 89 Бюджетного кодексу, в якій зазначено, що фінансування територіальних центрів здійснюється з районних бюджетів (статтею 87 БКУ фінансування територіальних центрів з державного бюджету не передбачено), а фінансування бюджетної установи здійснюється з бюджету її засновника. Отже, орган виконавчої влади – районна державна адміністрація ще до 1 липня 2010 року повинна була прийняти рішення щодо ліквідації або реорганізації територіального центру, а районна рада на підставі цього рішення, в свою чергу, повинна була прийняти рішення про утворення комунального закладу (установи) – Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району.
Проте, знову розпорядженням голови Павлоградської райдержадміністрації від 23 вересня 2010 року № 680-р-10 затверджено Положення „Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району“. Згідно з цим Положенням Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району (далі – Терцентр) є правонаступником Територіального центру соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Павлоградського району; є бюджетною установою, рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації приймає Павлоградська райдержадміністрація. З такими порушеннями пункту 12 частини 1 статті 2 розділу І Бюджетного кодексу Терцентр внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, як державну установу, засновником якої є Павлоградська райдержадміністрація.
Відповідні наступні кроки з приведення до законодавчих норм фінансування Терцентру райдержадміністрацією ні в 2010 році, ні в послідуючі роки не були зроблені.
З 01 січня 2011 року набула чинності нова редакція Бюджетного кодексу України, в якій зазначені вище положення не набули суттєвих змін. Зокрема, уточнено поняття бюджетної установи – це органи державної влади, місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримується за рахунок відповідно державного чи місцевого бюджету. Тобто, державна бюджетна установа утримується з державного бюджету, комунальна бюджетна установа – з місцевого бюджету.
В листопаді 2012 року виконавчим апаратом районної ради (голова районної ради Булгаков В.Г.) було направлено три листа до райдержадміністрації, в яких запропоновано виконати рішення районної ради від 17 липня 2007 року № 156-13/VІІ „Про створення районного комунального закладу „Територіальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян Павлоградського району“ та вжити заходів щодо приведення діяльності Терцентру у відповідність до вимог діючого законодавства (копії листів додаються). В грудні 2012 року отримана відповідь, що райдержадміністрація не вважає, що відносно Терцентру є порушення законодавства (копія додається). Рішення районної ради від 17 липня 2007 року залишилося не виконаним і на цей час не знято з контролю.
Протягом всього часу існування видатки на утримання Терцентру фінансувалися з районного бюджету. Крім того, в усі часи його існування рішеннями районної ради затверджувалися і фінансувалися районні програми посилення соціального захисту осіб з обмеженими фізичними можливостями, одиноких пенсіонерів та інвалідів на 2005 рік (громадою в 2005 році придбано адміністративне приміщення для Терцентру (Геріатричний центр в с. Булахівка)) та аналогічна програма на 2006 рік (створено на рівні сільської громади в с. Троїцьке Будинку спільного проживання людей похилого віку, які потребують сторонньої підтримки) (копії додаються).

Також, на підставі рішення районної ради від 22 жовтня 2002 року № 35-4/ХХІV „Про передачу будівлі головного корпусу Булахівської лікарні на баланс Павлоградського районного територіального центру“ зазначена будівля, розташована за адресою с. Булахівка, вул. Лікарняна, 1, була у спільній власності територіальних громад Павлоградського району та передана на баланс Терцентру для організації геріатричного центру.
Зазначена будівля головного корпусу, а також гараж, два сараї, харчоблок і молочна кухня відповідно до рішень районної ради були включені до Переліку об’єктів, що перебувають у спільній власності територіальних громад (комунальній власності) Павлоградського району, балансоутримувачем цих об’єктів був до лютого 2016 року Терцентр.
Рішенням районної ради від 26 лютого 2016 року № 40-3/VІІ „Про використання майна, що належить до спільної власності територіальних громад району“ будівлю головного корпусу, гараж, два сараї, харчоблок і молочну кухню, а також 15 столів, 28 стільців, 3 тумбочки і 1 шафа передано в оперативне управління на баланс КЗ „Павлоградський районний центр первинної медико-санітарної допомоги“, тобто, в Булахівську амбулаторію.
Таким чином, відносно заяви райдержадміністрації, про те, що майно, яке знаходиться в Терцентрі, є державною власністю не є правомочним.

В 2017 році виконавчим апаратом районної ради, зважаючи на тривале порушення бюджетного законодавства, а з 1 січня 2018 року ще і порушення пункту 39 розділу VІ Бюджетного кодексу України та пункту 7 розділу ІV Закону України „Про добровільне об’єднання територіальних громад“, в яких зазначено про необхідність передачі до об’єднаних територіальних громад відповідних бюджетних установ, розташованих на їхній території, розпочато листування з райдержадміністрацією щодо вжиття певних заходів щодо приведення діяльності Терцентру у відповідність до вимог діючого законодавства. Листування не мало позитивних наслідків.
За ініціативою районної ради, з урахуванням роз’яснень Міністерства соціальної політики України від 14 червня 2016 року „Про надання соціальних послуг в об’єднаній територіальній громаді“, рішення районної ради від 21 грудня 2017 року № 266-17/VІІ „Про районний бюджет на 2018 рік“ було доповнено пунктом 20 такого змісту:

Доручити Павлоградській райдержадміністрації вжити невідкладних заходів щодо забезпечення діяльності Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району у відповідності до діючого законодавства, а саме: у термін до 29 грудня 2017 року подати на розгляд вісімнадцятої сесії районної ради документи про реорганізацію шляхом перетворення Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району.

У разі невиконання райдержадміністрацією зазначеного доручення, звернутися до Троїцької сільської об’єднаної територіальної громади з пропозицією прийняти у власність громади майно, що належить до спільної власності територіальних громад району і перебуває на балансі Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району, та створити відповідний комунальний заклад.

Райдержадміністрацією доручення, викладене в рішення районної ради, не виконано. В листі від 29 грудня 2017 року № 01-16-2224/0/334-17, підписаному головою райдержадміністрації Максимчуком С.Є., зазначено: „Вважаю реорганізацію роботи Терцентру в рамках новоствореної юридичної особи комунальної форми власності неактуальною.“ (копія листа додається).
В зв’язку з невиконанням райдержадміністрацією рішення районної ради, на засідання постійної комісії районної ради з питань планування бюджету, фінансів та управління спільною власністю територіальних громад, яке відбулося 11 січня 2018 року, було внесено проект рішення районної ради в якому в пункті 1 зазначалося: „1. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 2 розділу І, пункту 39 розділу VІ Бюджетного кодексу України та частини 1 статті 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні“ передати фінансування та майно Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району у власність Троїцької сільської об’єднаної територіальної громади.“.

Постійною комісією районної ради вирішено: „Виключити пункт 1 цього проекту рішення. Інформацію, зазначену в пункті 1 проекту рішення, взяти до відома і винести розгляд питання, зазначеного в цьому пункті, на наступне засідання постійної комісії.“.

Троїцькою сільською радою прийнято рішення від 09 січня 2018 року № 81-4/VІІ „Про надання згоди на прийняття майна Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району у власність Троїцької сільської об’єднаної територіальної громади“, згідно з яким після передачі майно в подальшому повинно використовуватися в новоствореній установі та надавати послуги іншим громадам.
Листом від 01 лютого 2018 року № 57 Троїцька сільська рада повідомила, що постійна комісія сільської ради на своєму засіданні „вирішила, що до моменту прийняття рішення Павлоградською райдержадміністрацією про перетворення, ліквідацію або реорганізацію, розглядати питання про створення вищезазначеної установи (Терцентру) в громаді Троїцька сільська рада вважає недоцільним“.

На сьогодні в Дніпропетровській області тільки в Павлоградському районі Терцентр залишається державним закладом з фінансуванням з районного бюджету, продовжуючи далі порушувати законодавство і вважати приведення діяльності Терцентру до вимог діючого законодавства недоцільним та неактуальним.
Крім того, згідно з листом Дніпропетровської облдержадміністрації від 16 січня 2018 року № 21-201/0/2-18 „Про передачу об’єктів у власність об’єднаних територіальних громад“ станом на 12 грудня 2018 року тільки в Павлоградському та Нікопольському районах не передані в об’єднані територіальні громади Терцентри (копія листа з додатком до нього додається). Зазначеним листом встановлено щомісячний контроль з повідомленням облдержадміністрації про стан передачі об’єктів. Зрозуміло, що станом на 10 лютого 2018 року (термін надання інформації) районна рада буде вимушена повідомити облдержадміністрацію, що ситуація з передачею Терцентру в Павлоградському районі не змінилася.
8 лютого 2018 року районною радою отримана відповідь від райдержадміністрації (лист від 05 лютого 2018 року № 01-16-238/0/334-18, копія додається), в якій повідомлено, що райдержадміністрацією ведеться робота по вивченню законодавства та досвіду роботи ідентичних аналогічних закладів та відпрацьовуються варіанти по вибору схеми переходу та форми діяльності закладу (Терцентру). Райдержадміністрація вбачає, що на даний час потреби в перетворенні діючого закладу в районний комунальний заклад немає необхідності.
Враховуючи, що процедура перетворення законодавчо триває не менше, ніж два місяці, реєстрація нової установи ще майже стільки, то неподання цих документів на сесію районної ради, проведення якої планується у березні 2018 року, призведе до затягування цього процесу майже до кінця року. Районна рада вважає, що в зв’язку з обмеженістю районного бюджету – це не раціонально.

Пропонуємо депутатам районної ради – членам постійної комісії районної ради з питань планування бюджету, фінансів та управління спільною власністю територіальних громад вивчити надану інформацію та внести свої пропозиції з цього питання.


28 лютого 2018 рік
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор