Версія для друку
Написати листа
Звіт голови Павлоградської районної ради
НАТАЛІ ВАСИЛІВНИ ГРИМАЙЛО
про діяльність у 2017- 2018 роках Шановні депутати!
Шановна громадо Павлоградського району!
Свою діяльність у звітний період районна рада та я, як голова районної ради, здійснювала відповідно до Конституції України, законів України, зокрема, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні“, нормативно-правових актів та Регламенту районної ради, з урахуванням рішень президії, постійних комісій та пропозицій депутатів районної ради.
Протягом скликання відбулися зміни у депутатському корпусі: з різних поважних причин достроково склали свої повноваження 10 депутатів.
Сьогодні до складу Павлоградської районної ради VІІ скликання входе 34 депутати від семи політичних партій, це двадцять двоє чоловіків і дванадцять жінок, продовжує працювати 7 депутатських фракцій.
Коротко характеризуючи роботу районної ради за звітний період, хочу зазначити, що вищий представницький орган району працював стабільно і послідовно, забезпечував розвиток району за пріоритетними напрямами, вирішуючи поточні питання життя громадян та сільських рад. Разом з вами ми прагнули організувати її так, щоб якомога повніше та ефективніше виконувати свої обов’язки, передбачені чинним законодавством, і головне – компетентно приймати відповідні рішення.
Наша діяльність охоплювала різні сфери економічного, соціального та культурного життя району. Ми тісно співпрацювали з райдержадміністрацією, сільськими радами, підприємствами, установами, громадськими організаціями, обласною гілкою влади, депутатами всіх рівнів.
Дякую всім за порозуміння, підтримку і злагоджену роботу у вирішенні актуальних питань.
Пріоритетними напрямками нашої, а значить і моєї роботи як голови, у звітному періоді були:
контроль виконання районного бюджету та виконання і фінансування програми соціально-економічного та культурного розвитку району;
впровадження різних форм співпраці із територіальними громадами, використовуючи можливості співфінансування;
забезпечення належного контролю за ефективним управлінням майном, що знаходиться у спільній власності територіальних громад району та інше.
Основною організаційно-правовою формою роботи районної ради була і залишається сесійна робота, яка складається з пленарних засідань, засідань постійних комісій та узгоджується президією.
За звітний період 2018 року проведено 7 сесій, враховуючи і сьогоднішню (у 2017 році – відповідна ж кількість). Розглянуто 173 питання, ухвалено 90 рішень.
Звичайно немає можливості і потреби аналізувати кожне з прийнятих рішень, але попри різноманітність питань, переважна більшість з них стосувалася питань районного бюджету, економічного зростання та соціальної сфери. Аналіз ви бачите на слайді. Головний акцент було зроблено на якості прийнятих рішень, відповідності їх законодавству та контролю за виконанням.
Діаграма кількості питань, розглянутих у 2018 році на пленарних засіданнях, та їх відсоток за напрямком
Кожне рішення – це колективна праця депутатів, постійних комісій та виконавчого апарату, як у міжсесійний період, так і під час сесій.
Питома вага кількості питань за напрямком роботи кожної постійної комісії районної ради теж зображена на слайді.
Діаграма кількості питань, розглянутих на засіданнях
постійних комісій у 2018 році
Окрім планових питань, депутатами протягом звітного періоду були порушені проблемні питання, що потребували додаткового вивчення та обговорення. Таких питань було понад 30. Це земельні питання, використання майна, надходжень до бюджету, поводження з твердими побутовими відходами, охорони здоров’я, захисту прав і свобод дітей та інші. Всі вони були взяті на контроль і до виконання. На сьогоднішній день ще 5 питань залишаються на контролі.
Невід’ємною частиною сесій є робота президії районної ради. Слід зазначити, що у нас встановилася така практика, коли члени президії висловлювали на засіданнях чимало конструктивних пропозицій і зауважень, і це надавало можливість вибрати оптимальні шляхи їх розв’язання.
Користуючись нагодою, хочу висловити подяку всім депутатам VІІ скликання за активну роботу в комісіях, президії та на сесіях, за взаєморозуміння і співпрацю з виконавчим апаратом.
Спільно з райдержадміністрацією, сільськими радами нам вдалося забезпечити реалізацію цілого ряду пріоритетних завдань, передбачених програмою соціально-економічного розвитку та іншими районними програмами.
На контролі районної ради на сьогоднішній день знаходиться 32 програми та 2 стратегії. Протягом звітного періоду було заслухано 37 звітів на засіданнях постійних комісій, із них 12 – на пленарних засіданнях.
Але основною умовою реалізації будь-яких програмних заходів є фінансування, тобто успішна реалізація бюджетного процесу, що є на сьогодні найголовнішим у діяльності районної ради.
Районний бюджет
Питання формування бюджету, наповнення дохідної частини, ефективний розподіл та перерозподіл бюджетних коштів розглядалися на всіх без винятку засіданнях бюджетної комісії та пленарних засіданнях.
Основним і, майже, єдиним джерелом наповнення районного бюджету в 2018 році стали платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України надходять не до бюджету Богуславської сільської ради, яка, до речі, на сьогодні знаходиться в стадії вирішення питання добровільного об’єднання (приєднання до громади), а до районного бюджету, і витрачаються на утримання районних установ та закладів, що територіально розташовані в селі Богуслав. В умовах значного зниження рівня надходжень до районного бюджету, районній раді, завдяки небайдужості, принциповості та виваженій позиції депутатів при розгляді питань фінансування районних закладів, вдалося утримувати на належному рівні функціонування районних закладів. Інколи доводилося застосовувати непопулярні заходи, спрямовані на економію бюджетних коштів.
Мною, як головою районної ради, перед кожним розподілом бюджетних коштів уважно, детально і неприязно вивчалися пропозиції бюджетних закладів та фінансового управління райдержадміністрації щодо напрямків використання коштів. За моєю ініціативою проводились робочі зустрічі з керівниками бюджетних установ на місцях та попередні робочі наради, де відбувалася предметна дискусія перед засіданням постійної комісії районної ради з питань планування бюджету, фінансів та управління спільною власністю територіальних громад.
На жаль, при розгляді пропозицій пріоритетним принципом розподілу коштів була жорстка економія, а не розвиток матеріально-технічної бази та збільшення, в порівнянні з затвердженим державним рівнем, заробітної плати, як, звісно, цього хотілося б.
Зокрема хочу зупинитися на деяких цифрах цього року. Так у 2018 році з бюджетів усіх рівнів (окрім ОТГ) на утримання комунальних закладів району виділено 21 млн. 850 тис. грн., що становить 100% від потреби – на слайді показано фінансування кожної установи в розрізі.
Діаграма кількості виділених коштів з бюджетів усіх рівнів
(крім ОТГ) на утримання комунальних закладів району у 2018 році
Як бачимо з діаграми, пріоритетними були освіта та медицина.
Особисто я взяла участь в усіх засіданнях постійної комісії районної ради з питань планування бюджету, фінансів та управління спільною власністю територіальних громад. На засіданнях, найчастіше, жваво та емоційно проходили обговорення бюджетних питань, але кожного разу завдяки виваженій позиції голови профільної постійної комісії Кондрачука Віктора Васильовича було досягнуто компромісу, прийняті правильні та обґрунтовані рішення.
Управління майном
Шановні депутати! Далі хочу доповісти Вам з питань комунальної власності.
Здійснюючи повноваження з управління спільною власністю територіальних громад району, ми постійно вдосконалюємо свою діяльність у цьому напрямку. Я особисто спільно з виконавчим апаратом слідкуємо за змінами у законодавстві. Тому всі наші рішення з цих питань постійно приводяться у відповідність до змін у законодавстві. Тримаються на постійному контролі і проводяться перевірки ефективності використання майна в комунальних підприємствах ПМК – 90 та ППМК, виконання керівниками умов контракту, про що були заслухані їх звіти на сесіях.
Впродовж звітного періоду продовжено роботу щодо впорядкування переліку об’єктів спільної власності територіальних громад району. Внесено поправки і уточнення, у зв’язку із зміною адрес, уточненням площ, ліквідацією комунальних закладів, передачею майна у іншу власність. Продовжено роботу з впорядкування і внесення змін до Статутів. Постійно на пленарних засіданнях розглядались питання щодо оренди, передачі майна з балансу на баланс. У зв’язку з ліквідацією шести комунальних районних установ, вивільнилася площа службових приміщень на вулиці Світличної Ганни, 53 та 53 а. Відповідно виникла проблема щодо подальшого утримання цього майна. Депутатами було вирішено передати ці будівлі на баланс ПМК – 90. І на сьогодні ми бачимо, що депутат Ібрагімов Д.М. активізував роботу щодо наведення там порядку – вже понад 565 квадратних метрів площі надано в оренду, проводяться поточні ремонти, поліпшуються умови.
Ведеться робота з поліпшення умов утримання майна спільної власності територіальних громад і в ППМК, але Олександре Петровичу Латоша, шановний наш депутат, хотілося б побачити від Вас більш активної роботи в цьому напрямку, адже залишається майже вільною ціла будівля в центрі міста.
Слід відзначити, що об’єднані територіальні громади району теж не залишаються байдужими до ефективного використання спільної власності району. З метою збереження надбань та успішної реалізації реформ було проведено не одну нараду спільно з керівництвом райдержадміністрації та ОТГ з питання збереження районних структур, їх утримання на основі спільного фінансування.
І ми вдячні громадам і сільським головам за те, що вони взяли на утримання районні установи, а саме:
Богданівська сільська рада (Грищенко О.Г.) – комунальний заклад охорони здоров’я „Павлоградський районний центр первинної медико-санітарної допомоги“,
Межиріцька сільська рада (Луценко О.Г.) – комунальний заклад культури „Павлоградська районна школа естетичного виховання“, інтернатне відділення;
Троїцька сільська рада (Чуприна О.О.) – комунальний заклад „Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Павлоградського району“.
Сподіваємось, що і Вербківська громада аналогічно вийде з ініціативою щодо утримання відповідної районної установи. Наприклад, центральної районної лікарні. Це б дозволило і зберегти цю лікарню, і поліпшити її фінансування.
Основним критерієм моєї роботи є законність, гласність, толерантність, колективне обговорення питань. Так, на сьогоднішній день питання повноцінного функціонування та фінансового забезпечення ЦРЛ є дуже актуальним і болючим. Єдиним шляхом утримання цієї установи – є спільне фінансування як з районного бюджету, так і з бюджетів ОТГ. Адже всім жителям району надаються медичні послуги саме цим лікувальним закладом. Депутатський корпус постійно опікується проблемами цього закладу, питання знаходиться на постійному контролі як у керівництва районної ради, так і профільних комісій.
В лютому місяці мною підтримано ініціативу голови постійної комісії районної ради з питань планування бюджету, фінансів та управління спільною власністю територіальних громад Кондрачука Віктора Васильовича щодо проведення „круглого столу“ з питання „Оптимізація фінансування та роботи КЗ „Павлоградська центральна районна лікарня“ ДОР“ за участю лікарів та працівників лікарні, депутатів та керівництва районної ради, райдержадміністрації, сільських рад. Ціллю даного заходу було налагодження взаємодії між районною лікарнею та сільськими радами району в вирішенні питань співфінансування лікарні, а також вишукання резервів економії бюджетних коштів. Деяких результатів вдалося досягти. А вже у серпні цього року за рішенням цієї ж постійної комісії було рекомендовано головному лікарю ЦРЛ зробити розрахунки щодо надання медичних послуг населенню Петропавлівського, Юр’ївського районів, міст Павлоград, Тернівка, Першотравенськ та спільно з районною радою направити листи з проханням щодо відшкодування коштів, витрачених з районного бюджету на лікування жителів вищезазначених громад. І перші результати цієї роботи вже надійшли – лист про співпрацю у цьому напрямку від Юр’ївського району. Тому це питання заслуговує подальшої особливої уваги та конструктивного вирішення.
Бо як показує життя, з ліквідацією відповідних районних структур, наприклад, працівники закладів освіти та культури територіальних громад втратили можливість мати спільний центр, який би об’єднував, надавав методичну та практичну допомогу шляхом проведення семінарів, нарад, конференцій, атестації та обміну досвіду.
Я, як голова районної ради, неодноразово наголошувала на необхідності практичного застосування об’єднаними територіальними громадами Закону України „Про співробітництво територіальних громад“. Наші ОТГ повинні зрозуміти, що застосування цього Закону – це єдиний ефективний інструмент для розвитку та надання якісних послуг населенню, а офіційна реєстрація договорів дає можливість ще і отримати додаткові кошти.
Тому завдання депутатів районної ради доносити ці питання депутатам сільських рад, з метою прийняття ними легітимних та ефективних рішень.
Земельні питання
Декілька слів про наші повноваження щодо земельних питань. Питання вдосконалення земельних відносин було і залишається актуальним у нашому районі. Це перш за все, необхідність завершення роботи з проведення нормативної грошової оцінки земель. Тому так активно була прикута увага депутатів районної ради до розгляду питань про затвердження проектів нормативно-грошової оцінки земельних ділянок. Саме депутати постійної комісії з питань АПК, благоустрою населених пунктів району та розвитку підприємництва на селі скрупульозно вивчали ці питання, обговорювали і пропонували: чи прийняти рішення, чи відмовити.
Ми промоніторили, як виконуються рішення районної ради щодо затвердженої технічної документації, та чи надходять кошти до бюджетів сільських рад.
Протягом 2015-2018 років районною радою було затверджено 22 технічні документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів району. Це 8 документацій по Троїцькій громаді, 5 – по Богданівській, по 4 документації відповідно на території Межиріцької громади і Богуславської сільської ради, і одну – по Вербківській ОТГ.
За інформацією, яку ми отримали від сільських рад, можна зробити висновок, що найкращий стан справ у Богданівській ОТГ. В сільській раді знають скільки та коли укладені договори оренди, і скільки надходить коштів до бюджету. Так, тільки від оренди земельних ділянок ПрАТ „ДТЕК „Павлоградвугілля“ з 2016 року по цей час сільським бюджетом отримано понад 19 млн. грн. орендної плати.
Практично аналогічна ситуація по Троїцькій громаді, де за п’ятьма договорами надходить плата, а за останніми трьома документаціями, що прийняті нещодавно, інформація про укладення договорів поки що відсутня.
Але водночас зауважу, що найгірша ситуація по Богуславській сільській раді. І це при тому, що сільська рада не виконує останнім часом дохідну частину бюджету, і відповідно в районному бюджеті постійно рахуємо копійки. Так, з чотирьох затверджених документацій договір укладено тільки за однією – ФГ „Шторм“.
За іншими – договори не укладені і інформація в сільській раді відсутня, а саме:
індустріальний парк – станом на 01 січня 2017 року НГО становило 653,5 млн. грн.;
автозаправка ТОВ „ВЕСТ ОЙЛ ГРУП“ – на 01 січня 2018 року – на суму 2 млн. 989 тис. грн.
Договір з ФГ „Максимум – 2007“ старий, щодо нового – інформації немає.
Вважаю, що райдержадміністрації разом з депутатським корпусом потрібно взяти це питання на контроль.
Виконавчий апарат
Шановні депутати! Не можу обійти питання роботи виконавчого апарату. Якщо працює ефективно апарат, значить буде ефективною і діяльність районної ради.
Матеріально-технічне, організаційне, правове, інформаційне та аналітичне забезпечення депутатського корпусу в цілому та постійних комісій, так само і у тому ж об’ємі, покладається на посадовців виконавчого апарату, але вже у меншому складі.
У цілому апарат районної ради, я вважаю, добросовісно справлявся і справляється з покладеними на нього обов’язками.
Я впевнена, що на сьогодні вже склалась тісна взаємодія працівників апарату та депутатського корпусу. Вони тісно працювали над підготовкою пленарних засідань, засідань постійних комісій, попередньо відпрацьовували питання порядку денного та проекти рішень.
Крім того, працівники апарату підтримують постійний комунікаційний зв’язок з обласною радою, колегами інших рад не тільки області, а й України, сільськими радами, засобами масової інформації, громадськими організаціями. Надається роз’яснювальна та методична робота, отримується та моніториться інформація з місць, забезпечується гласність роботи Ради.
Керівництво районної ради та працівники апарату постійно надають консультаційну допомогу депутатам, роз’яснюють законодавчі акти, зокрема щодо щорічного електронного декларування.
Перед працівниками апарату я завжди ставлю завдання і вимагаю постійного вдосконалення організації роботи. Для цього широко використовуємо шляхи самоосвіти та підвищення кваліфікації на різних рівнях.
Реформування місцевого самоврядування
І на завершення не можу не сказати про реформування місцевого самоврядування та взаємодію з сільськими радами.
Попри різноманітні труднощі, маємо сказати, що 2017 та 2018 роки стали для району вирішальними у впровадженні реформ. Створено ще дві об’єднані територіальні громади: Межиріцька та Троїцька. І на сьогодні площа усіх чотирьох ОТГ на 91% покриває площу району.
Вперше за роки незалежності України наш депутатський корпус працює в умовах, що диктує сьогодення. Закон України „Про місцеве самоврядування в Україні“ чітко розмежовує повноваження рад усіх рівнів, тому повноваження районної ради не зменшились і не були передані на рівень ОТГ. Проте з утворенням у районі ОТГ в певній мірі обмежились повноваження самих депутатів районної ради для ОТГ. Зокрема це стосується бюджету – районна рада не є розпорядником коштів для ОТГ. Мабуть це, в першу чергу, і спричинило плинність депутатів.
Звичайно, створення ОТГ – це тільки перший етап децентралізації. На часі зміни адміністративно-територіального устрою країни на рівні районів. Протягом жовтня представники районної ради, депутатського корпусу взяли участь у заходах, пов’язаних з реформуванням місцевого самоврядування:
09 жовтня – одноденна фахова майстерня „Реформа місцевого самоврядування та формування ефективної територіальної організації влади в Україні“ за сприяння Української асоціації районних та обласних рад;
26 жовтня – форум „Децентралізація – трансформація сучасної України“ за участю першого заступника Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України В’ячеслава Негоди та міжнародних партнерів.
Головна теза цих заходів – це те, що до місцевих виборів у жовтні 2020 року залишилось 600 днів, і за цей період необхідно терміново прийняти ряд законів України: про засади адміністративно-територіального устрою, адміністративно-територіальний устрій по кожній області та про службу в органах місцевого самоврядування. Саме це дасть змогу йти на вибори 2020 року на новій основі.
Тому до 2020 року (до наступних місцевих виборів) Павлоградська районна рада, депутати якої обрані на чергових виборах на п’ять років, діє як представницький орган відповідно до чинного законодавства.
Але для сільських рад зміни, що відбуваються, стали відчутними. За звітний період у вже існуючих Вербківській та Богданівській сільських громадах значно зросли бюджети рад, якіснішим стало управління ними, впроваджені нові форми роботи та надання послуг населенню, збудовані нові об’єкти, відремонтовані дороги. На сьогодні бачимо, які зміни відбуваються в Троїцькій та Межиріцькій ОТГ.
Як голова районної ради, особливу увагу приділяю роботі з сільськими радами. Незважаючи на те, що відсутня „вертикаль“ в нашій роботі і сільські ради діють самостійно, слід відзначити, що є взаємопорозуміння і злагоджена робота. Думка керівників сільських рад завжди враховується при вирішенні проблемних питань в районі. Сільські голови беруть участь у засіданнях постійних комісій, сесій районної ради.
Наради з сільськими головами, семінари-навчання, обмін досвідом – все це дає результати для поліпшення місцевого самоврядування в районі. Районна рада постійно консультує і надає інформаційну підтримку, в першу чергу, сільським головам, апаратам та депутатам сільських рад з питань реформування місцевого самоврядування. По можливості допомагає у вирішенні проблемних питань.
Так, зокрема, районна рада не залишилася осторонь вирішення питання подальшого розвитку новоствореної Межиріцької сільської об’єднаної територіальної громади. У червні поточного року за ініціативою районних та сільських депутатів проведено спільне засідання постійної комісії районної ради з питань планування бюджету, фінансів та управління спільною власністю територіальних громад та постійної комісії Межиріцької сільської ради з питань фінансування бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва з питання: „Перспективи подальшої діяльності Межиріцької громади“. Надані депутатами за результатами обговорення рекомендації Межиріцькому сільському голові Луценку О.Г. щодо об’єднання двох закладів загальної середньої освіти села Межиріч: комунального закладу „Навчально-виховний комплекс з інтернатним відділенням „Межиріцька загальноосвітня школа ім. І.С. Обдули І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад „Ромашка“ та комунального закладу „Межиріцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2“, а також щодо створення опорної школи на базі НВК, наразі досі не виконані. На це є свої причини, але зараз не про них. Ми разом шукаємо вихід зі складних ситуацій: радимося, обговорюємо, пропонуємо шляхи вирішення, і в той же час толерантно ставимося до кожного, отже остаточне рішення завжди залишається за громадою.
Також яскравим прикладом взаємодії є підтримка ініціатив та активна участь усіх сільських рад, жителів населених пунктів у різноманітних конкурсах, проектах та фестивалях, що відбуваються на території району.
Вражає креативність, винахідливість та актуальність проектів від учасників конкурсу міні-грантів „Громада своїми руками“, що впроваджується в рамках соціального партнерства з компанією ДТЕК (тільки у 2018 році із 23 поданих проектів реалізовано 10 проектів-переможців на загальну суму 1 млн. 160 тис. грн.).
Аналіз співфінансування зображено на слайді.
Діаграма кількості коштів, залучених на реалізацію проектів
конкурсу міні-грантів „Громада своїми руками“, у розрізі
Здорова конкуренція вже п’ятий рік поспіль спостерігається між домоволодіннями сіл району в рамках конкурсу „Краща сільська садиба“, що започаткував народний депутат України Мартовицький Артур Володимирович.
У рамках проекту „Джерела Павлоградщини“, знову ж таки за ініціативи Артура Володимировича, виховується небайдужість до історії рідного краю, бажання відновлення та збереження природних дарів, зокрема у підростаючого покоління.
А скільки цікавих співочих колективів, і громад нашого району, і громад інших районів області, вражали нас своїми талантами під час традиційного обласного фестивалю козацької пісні „Козацькі пісні Дніпропетровщини“, який уже вдруге за ініціативою Дніпропетровської обласної асоціації органів місцевого самоврядування проводиться на території с. Богуслав. Бо саме на наші територіальні громади, зокрема на колективи „Богуславочка“ та „Першоцвіт“, покладається важлива місія міжнародного рівня – збереження культурного надбання Дніпропетровської області та передача молодому поколінню козацьких пісень, що визнані та занесені до Переліку нематеріальної культурної спадщини України, а також включені до Списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО.
Шановні депутати!
У своєму звіті, за браком часу, я не змогла показати усі напрямки діяльності районної ради, конкретні справи кожного депутата. Ставила собі на меті показати окремі питання та результати роботи. Звичайно, не все так виходить, як би хотілось. Для цього є як об’єктивні, так і суб’єктивні причини, тож є над чим працювати.
Підсумовуючи, хочу подякувати всім депутатам, керівникам районних організацій, райдержадміністрації, працівникам виконавчого апарату, сільським головам і представникам громад, всім хто допомагав мені – порадою, підтримкою чи, навіть, просто добрим словом. Це згуртовує нас.
Версія для друку
Написати листа
|