www.pavl.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 29 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій

Інформація щодо землеустрою обгрунтування сівозміни
Версія для друку Написати листа
Загальна площа Павлоградського району складає 145,3 тис.га та характеризується високою освоєністю сільськогосподарських угідь, що складають 80 %.

У цілому площа сільськогосподарських угідь становить 116,1 тис.га, в тому числі 87,5 тис.га – рілля, 2,2 тис.га – багаторічні насадження, 1,7 тис.га – сіножаті, 24,7 тис.га – пасовища.
На зниження родючості ґрунтів впливають водна та вітрова ерозія, а також людський фактор, що мають досить суперечливий характер тому, що вдосконалення технологій і наростання виробництва сприяє збільшенню виробництва продуктів харчування, а безсистемне та негосподарське використання землі призводить до зниження родючості ґрунтів в зв’язку із їх переущільненням, втратою грудкувато-зернистої структури, водопроникністю та аераційною здатністю з усіма екологічними наслідками.
Екстенсивність ведення сільського господарства, водна і хімічна меліорація призводять до інтенсивного розвитку процесів ерозії, ущільнення орного шару ґрунту, зниження його родючості.
Стан ґрунтового покриву нині є критичним і перебуває на межі виснаження внаслідок забруднення ґрунтів радіонуклідами, важкими металами,збудниками хвороб.
Негативні наслідки неефективного та без господарського використання основного багатства країни – землі – свідчать про необхідність вирішення еколого-економічних проблем у землекористуванні.
Одним із механізмів вирішення проблеми є землеустрій – сукупність заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних утворень, суб’єктів господарювання. Варто зазначити, що на даний час відсутні схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень; проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань; проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, що стало причиною не завжди раціонального, а деколи і хаотичного перерозподілу земельних ресурсів, недотримання узгодженості соціальних інтересів суспільства.
З метою виправлення ситуації Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів». Даним законом передбачено, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва використовуються відповідно до розроблених та затверджених в установленому порядку проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель.
Використання земель сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без затверджених у випадках, визначених законом, проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, тягне за собою накладенням штрафу на громадян від п’ятдесяти до ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від трьохсот до п’ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
На період до 1 січня 2015 року це стосується лише тих землевласників та землекористувачів, які використовують земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею більш як 100 гектарів.
Відповідно до статті 186 Земельного кодексу України проекти землеустрою після погодження їх з сільськими, селищними, міськими радами або районними державними адміністраціями розглядаються і затверджуються власниками землі або землекористувачами.
Статтею 52 Закону України «Про землеустрій» встановлено, що проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, визначають:
а) розміщення виробничих будівель і споруд;
б) організацію землеволодінь та землекористувань з виділенням сівозмін, виходячи з екологічних та економічних умов формування інженерної та соціальної інфраструктури;
в) визначення типів і видів сівозмін з урахуванням спеціалізації сільськогосподарського виробництва;
г) складання схем чергування сільськогосподарських культур у сівозмінах;
д) розробку плану переходу до прийнятої схеми сівозмін;
е) перенесення в натурі (на місцевості) запроектованих полів сівозмін.
Згідно зі статтею 22 цього ж Закону підставою проведення землеустрою є укладення договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.
Статтею 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів АР Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі. Розробниками документації із землеустрою є юридичні та фізичні особи, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою відповідно до закону. Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.
Відповідно до статті 27 цього ж Закону замовники документації із землеустрою мають право визначити строк виконання робіт і порядок розгляду документації із землеустрою, а також визначати за погодженням із розробником документації із землеустрою вартість робіт із землеустрою і порядок її оплати.
У кінцевому результаті товаровиробник має одержати проект, який забезпечить раціональне і ефективне використання усіх земель, створить сприятливі умови для підвищення продуктивності праці, мінімізації капіталовкладень, врегулює питання призупинення ерозійних процесів, визначить площі земель, використання яких є економічно неефективним та екологічно небезпечним.
Станом на 20 лютого 2012 року на території району налічується 57 фізичних та юридичних осіб, які використовують земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею більш як 100 гектарів, одна не розроблено жодного проекту землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.
Проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, розробляються з метою організації сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь у межах землеволодінь та землекористувань для ефективного ведення сільськогосподарського виробництва, раціонального використання та охорони земель, створення сприятливого екологічного середовища і покращання природних ландшафтів.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор