Архів публікацій |
Павлоградський район >> Нерухоме майно комунальної власності
ПОРЯДОК надання дозволу підприємствам, організаціям та установам бути орендодавцями майна, що належить до спільної власності територіальних громад Павлоградського району та знаходиться на їх балансі
|
Версія для друку
Написати листа
Порядок
надання дозволу підприємствам, організаціям та установам бути орендодавцями майна, що належить до спільної власності територіальних громад Павлоградського району та знаходиться на їх балансі
І. Загальні положення
1. Порядок надання дозволу підприємствам, організаціям та установам бути орендодавцями майна, що належить до спільної власності територіальних громад Павлоградського району та знаходиться на їх балансі (далі – Порядок) розроблений у відповідності до Цивільного, Господарського, Бюджетного кодексів України, Законів України „Про місцеве самоврядування в Україні“, „Про оренду державного та комунального майна“, „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності“, інших нормативних актів України та рішень районної ради з питань оренди майна з метою підвищення ефективності використання майна спільної власності територіальних громад Павлоградського району.
2. Порядок регулює відносини, пов’язані з наданням майна спільної власності територіальних громад Павлоградського району в оренду.
3. Цей Порядок поширюється на такі об’єкти оренди права спільної власності територіальних громад Павлоградського району:
1) цілісні майнові комплекси комунальних підприємств (крім комунальних некомерційних підприємств), їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць);
2) нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) та індивідуально-визначене майно.
4. Перелік майна спільної власності територіальних громад Павлоградського району , яке не може бути передано в оренду, затверджується рішенням Павлоградської районної ради.
5. Орендодавцями майна спільної власності територіальних громад Павлоградського району є:
1) комунальні або державні підприємства, установи, заклади та організації (далі – балансоутримувачі) – щодо нерухомого майна та індивідуально-визначеного майна, яке закріплено за ними на праві господарського відання або оперативного управління;
2) Павлоградська районна рада – щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів, нерухомого та індивідуально-визначеного майна;
3) сільські ради – щодо нерухомого майна, яке закріплено за ними на праві господарського відання або оперативного управління.
6. Орендарями майна спільної власності територіальних громад Павлоградського району можуть бути господарські товариства, комунальні підприємства, установи, заклади та організації і їх структурні підрозділи, інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.
7. Передача в оренду майна спільної власності територіальних громад Павлоградського району здійснюється, на конкурсних засадах, крім майна, що передається в оренду: комунальним підприємствам, установам, закладам та організаціям спільної власності територіальних громад Павлоградського району; бюджетним установам, музеям, підприємствам чи громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам або її членам під творчі майстерні), дипломатичним представництвам та консульським установам іноземних держав, представництвам міжнародних міжурядових організацій в Україні, релігійним організаціям для забезпечення проведення релігійних обрядів та церемоній, громадським організаціям ветеранів або інвалідів, реабілітаційним установам для інвалідів та дітей-інвалідів, державним та комунальним спеціалізованим підприємствам, установам та закладам соціального обслуговування, що надають соціальні послуги відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», Пенсійного фонду України та його органам, вітчизняним видавництвам та підприємствам книго розповсюдження в тому числі державним та комунальним, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою (за винятком видань рекламного та еротичного характеру), іншим підприємствам, установам, закладам та організаціям соціального спрямування.
Укладення договору оренди з суб’єктами виборчого процесу з метою проведення публічних заходів (зборів, дебатів, дискусій) під час та в період виборчої компанії здійснюється без проведення конкурсу в порядку черговості надходження відповідних заяв до орендодавця.
8. Ініціатива щодо оренди майна спільної власності територіальних громад району може виходити від орендодавців, зазначених у пункті 5. розділу І цього Порядку, від фізичних і юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до пункту 6. розділу І цього Порядку, райдержадміністрації та районної ради.
ІІ. Повноваження районної ради та балансоутримувачів щодо надання в оренду майна.
1. Павлоградська районна рада у сфері орендних відносин має наступні повноваження:
1) надає дозвіл на передачу в оренду цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), а також нерухомого та індивідуально-визначеного майна;
2) надає пільги щодо орендної плати;
3) надає пільги щодо перерахування орендної плати до районного бюджету;
4) здійснює контроль за виконанням рішень районної ради щодо орендованого майна спільної власності територіальних громад району.
2. Балансоутримувачі (орендодавці) майна у сфері орендних відносин мають наступні повноваження:
1) виступають орендодавцями окремого індивідуально визначеного та нерухомого майна спільної власності територіальних громад району;
2) здійснюють контроль за використанням орендованого майна спільної власності територіальних громад, що перебуває на їх балансі, забезпечують його повернення після закінчення дії договорів оренди;
3) визначають обсяг майна, що планується для передачі в оренду та оприлюднюють інформацію про нього;
4) контролюють надходження коштів від орендної плати та інших відрахувань за користування орендованим майном.
ІІІ. Порядок внесення пропозицій щодо передачі майна в оренду та отримання дозволу.
1. Фізичні та юридичні особи, які мають намір укласти договір оренди нерухомого майна направляють на адресу комунального підприємства, установи, закладу чи організації (далі – балансоутримувач, орендодавець) заяву про намір узяти в оренду майно із зазначенням, найменування, місцезнаходження майна, що планує взяти в оренду, мети та способів його використання, зазначають повні дані про місцезнаходження (місця проживання), платіжні реквізити (ідентифікаційний код) та подають наступні документи:
копії установчих документів;
копію довідки про взяття на облік платника податків;
копію виписки з ЄДРПОУ;
звіт про фінансові результати з урахуванням дебіторської і кредиторської заборгованостей на останню звітну дату для юридичних осіб або завірену в установленому порядку копію звіту суб’єкта підприємницької діяльності – фізичної особи, або копію декларації про доходи фізичної особи за попередній рік;
копію паспорта (стор. 1, 2, 11) – для фізичної особи;
проект договору оренди.
2. У разі надходження до орендодавця заяви про оренду нерухомого майна від бюджетної організації, чи іншої організації зазначеної в п.7 розділу І цього Порядку, орендодавець протягом п’яти днів після дати реєстрації заяви, подає на адресу Павлоградської районної ради клопотання про надання дозволу на передачу в оренду майна із зазначенням об’єкта оренди, доцільності передачі його в оренду, інформації про загальну площу об’єкта оренди та пропозицій щодо напрямів його цільового використання або відмовляє в задоволенні заяви і повідомляє про це заявника.
У разі надходження до орендодавця заяви від організації, що не має права на пільги, передбачені п.7 розділу І цього Порядку, орендодавець розпочинає процедуру проведення конкурсу на право оренди майна спільної власності територіальних громад району та повідомляє про це заявника або відмовляє заявнику.
Клопотання про надання дозволу на передачу в оренду майна на адресу Павлоградської районної ради подається після проведення конкурсу.
До клопотання , що адресоване районній раді, додаються копії матеріалів отриманих від заявника, згідно вимог пункту 1. розділу ІІІ цього Порядку.
3. Голова та виконавчий апарат Павлоградської районної ради виносить на розгляд постійної комісії (далі – комісія) та сесії районної ради питання щодо надання дозволу на передачу в оренду майна спільної власності територіальних громад району.
4. Комісія розглядає:
1) комплектність документів, наданих підприємством, організацією, установою – балансоутримувачем майна (в тому числі за результатами конкурсу);
2) відповідність умов договору оренди вимогам законодавства України та відповідність розрахунків орендної плати та порядку їх використання вимогам Методики розрахунку орендної плати;
3) повідомляє орендодавця про висновки комісії за результатами розгляду (надання попереднього дозволу щодо укладання договору оренди та внесення питання на затвердження сесії районної ради або відмову).
5. У разі неможливості розглянути документи протягом встановленого законодавством та Регламентом ради строку, комісія надає заявникові письмову відповідь, про причини відмови чи неможливості розгляду питання у встановлений строк.
У разі отримання відмови від Павлоградської районної ради, орендодавець відмовляє в задоволенні заяви і повідомляє про це заявника.
6. При отриманні орендодавцем висновку комісії про надання попереднього дозволу на укладення договору оренди, останній укладає договір оренди з орендарем, в якому зазначає, що попередній дозвіл на оренду діє до прийняття рішення на пленарному засіданні ради а також обумовлює, що орендна плата сплачується з моменту надання попереднього дозволу та підписання попереднього договору оренди.
7. Укладення договорів оренди з орендарями, зазначеними в пункті 7. розділу І цього Порядку, здійснюється відразу після отримання Орендодавцем дозволу районної ради.
ІV. Процедура проведення конкурсу на право оренди майна
1. Конкурс на право оренди оголошується балансоутримувачем майна.
2. Оголошення про конкурс на право оренди розміщується в засобах масової інформації, на офіційних сайтах орендодавців та на сайті Павлоградської районної ради. Оголошення публікується не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу та повинно містити такі відомості:
1) інформація про об’єкт оренди (назва, місцезнаходження, площа, балансоутримувач і його банківські реквізити, у разі оренди цілісного майнового комплексу – також обсяг і основна номенклатура продукції, у т.ч. експортної, кількість і склад робочих місць, рівень прибутковості об’єкта за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна в заставі, податковій заставі, в оренді);
2) умови конкурсу:
розмір орендної плати ;
ефективне використання об’єкта оренди за цільовим призначенням;
дотримання вимог експлуатації об’єкта, в т.ч. екологічних, санітарно-епідеміологічних, протипожежних норм, здійснення заходів пожежної безпеки;
компенсація переможцем конкурсу витрат на здійснення незалежної оцінки об’єкта оренди.
Іншими умовами конкурсу, залежно від специфіки об’єкта оренди, можуть бути:
здійснення певних видів ремонтних робіт,
виготовлення продукції в обсягах, необхідних для задоволення потреб регіону,
збереження (створення нових) робочих місць,
дотримання умов належного утримання об’єктів соціально-культурного призначення.
дата, час і місце проведення конкурсу;
кінцевий термін прийняття пропозицій учасників конкурсу (заяв про оренду і пропозицій до договору оренди, що відповідають вимогам конкурсу).
3. Для участі у конкурсі учасник конкурсу подає на розгляд конкурсної комісії заяву про оренду, в якій зазначається найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові суб’єкта підприємницької діяльності – фізичної особи, місцезнаходження або місце проживання, контактний телефон, мета використання об’єкту оренди. До заяви додаються:
1) зобов’язання (пропозиції) щодо виконання умов конкурсу;
2) додаткові пропозиції до договору оренди (варіанти поліпшення орендованого майна та ін);
3) пропозиції щодо гарантій сплати орендної плати (завдаток, гарантія тощо – відображаються в проекті договору оренди).
Крім того, до заяви додаються:
Юридичними особами:
засвідчені належним чином копії установчих документів;
копія виписки з ЄДРПОУ;
копія ліцензії на провадження окремих видів підприємницької діяльності (в разі необхідності);
документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи (у разі потреби);
Фізичними особами - підприємцями:
копія документа, що посвідчує особу учасника конкурсу або належним чином оформлену довіреність, видану представнику фізичної особи;
копія виписки з ЄДРПОУ;
Документи подаються засвідченими печаткою заявника, а у разі її відсутності – особистим підписом.
Одночасно всі особи, що подали заяви про оренду і проекти договорів оренди до оголошення конкурсу, письмово повідомляються балансоутримувачем про місце, дату та час проведення конкурсу.
4. Конкурсна комісія утворюється в кількості не менше 5 осіб. Склад конкурсної комісії затверджується розпорядчим документом балансоутримувача.
5. Конкурсна комісія розпочинає роботу з моменту підписання розпорядчого документу про її створення.
6. До складу конкурсної комісії можуть входити представники орендодавця, районної державної адміністрації, районної ради.
7. Керує діяльністю конкурсної комісії й організовує її роботу голова конкурсної комісії, який призначається з числа її членів. Голова конкурсної комісії у межах своєї компетенції скликає засідання конкурсної комісії, головує на засіданнях і організовує підготовку матеріалів на розгляд конкурсної комісії.
8. Засідання конкурсної комісії є правомочними за умови участі в них не менше 3-х осіб. Рішення конкурсної комісії вважається прийнятим у разі, коли за це проголосувала більшість членів конкурсної комісії від загального складу.
Член конкурсної комісії, незгодний з прийнятим рішенням, має право висловити свою думку, яка в письмовій формі додається до протоколу засідання конкурсної комісії.
Конкурсна комісія проводиться з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону, на якому визначається переможець згідно з умовами конкурсу та зобов’язаннями учасника конкурсу.
Надані учасниками конкурсу матеріали і пропозиції (крім пропозиції щодо розміру орендної плати) розглядаються на засіданнях конкурсної комісії до проведення конкурсу з метою формування списку учасників, допущених до подання конкурсних пропозицій орендної плати. Конкурсна комісія протягом робочого дня після затвердження списку повідомляє учасників конкурсу тими засобами зв’язку, які вони обрали, про їх допущення або недопущення (із зазначенням підстав) до подання конкурсних пропозицій орендної плати.
У разі надходження однієї пропозиції, яка відповідає умовам конкурсу, з особою, яка її подала, укладається договір оренди.
У разі надходження двох або більше пропозицій, які відповідають умовам конкурсу, переможець визначається конкурсною комісією за критерієм найбільшої запропонованої орендної плати за перший/базовий місяць оренди.
Після оголошення всіх конкурсних пропозицій орендної плати конкурс проводиться у вигляді торгів «з голосу» головою конкурсної комісії (у разі його відсутності – заступником голови конкурсної комісії). Початком цього етапу конкурсу уважається момент оголошення головою конкурсної комісії найвищої орендної плати, запропонованої учасниками в конкурсних пропозиціях, яка вважається початковою платою торгів. Голова конкурсної комісії пропонує учасникам вносити пропозиції. Якщо після триразового оголошення розміру орендної плати не буде запропоновано більший розмір орендної плати, голова конкурсної комісії оголошує про набуття права на оренду учасником, який запропонував найвищу орендну плату.
Збільшення ціни здійснюється учасниками з кроком, який установлюється конкурсною комісією, але не може бути меншим за 1 % початкової ціни.
Якщо після того, як голова конкурсної комісії тричі оголосив останню ціну, від учасників конкурсу не надійдуть пропозиції щодо більш високої ціни, голова конкурсної комісії називає номер учасника, який запропонував найвищу ціну (розмір орендної плати за перший/базовий місяць оренди), і оголошує його переможцем конкурсу.
Після закінчення засідання конкурсної комісії, на якому визначався учасник, який запропонує найвищий розмір орендної плати, складається протокол, у якому зазначаються: відомості про учасників; встановлена на торгах початкова орендна плата; пропозиції учасників; результат конкурсу. Протокол не пізніше 3 робочих днів після проведення засідання підписується всіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії і переможцем конкурсу.
9. Діяльність конкурсної комісії припиняється:
1) з оголошеного кінцевого терміну прийняття пропозицій учасників конкурсу; у разі відсутності заяв, які б відповідали умовам конкурсу; підписання розпорядчого документу про те, що конкурс не відбувся;
2) у разі укладення договору оренди з особою, яка згідно з законодавством має право на отримання відповідного майна в оренду поза конкурсом, або з особою, пропозиції якої виявилися єдиними, що відповідають умовам конкурсу; з моменту укладення договору оренди.
10. Рішення конкурсної комісії може бути оскаржено у порядку, встановленому чинним законодавством.
11. Конкурс визнається таким, що не відбувся та проводиться повторно у випадках:
1) наявності рішення судових органів про визнання недійсними результатів конкурсу;
2) відмови переможця конкурсу та особи, яка запропонувала найбільший розмір орендної плати після переможця, від укладання договору оренди;
3) у разі відсутності пропозицій, які б відповідали умовам конкурсу.
Повторний конкурс проводиться в порядку та на умовах, визначених цим Порядком.
У разі визначення орендаря на конкурсних засадах орендодавець надсилає копії проекту договору та інших матеріалів переможцю конкурсу у п’ятиденний термін після отримання рішення районної ради про надання дозволу орендодавцеві на укладення договору оренди..
V. Договір оренди
1. Договір оренди укладається орендодавцем з переможцем конкурсу, бюджетною організацією чи іншою особою, зазначеною в п. 7 розділу І цього Порядку.
2. Договори оренди, які укладаються на строк три роки і більше, підлягають нотаріальному посвідченню та державній реєстрації.
3. Витрати, пов’язані з нотаріальним посвідченням та державною реєстрацією, покладаються на орендаря.
4. Договори оренди з орендарями пільгової категорії, зазначеними в пункті 7. розділу І цього Порядку, укладаються відразу після отримання Орендодавцем дозволу районної ради.
5. Договір оренди передбачає компенсацію переможцем конкурсу, бюджетною організацією чи іншою особою, зазначеною в п. 7 розділу І цього Порядку, витрат на здійснення незалежної оцінки об’єкта оренди.
VІ. Орендна плата
1. Орендна плата за майно спільної власності територіальних громад району вноситься незалежно від наслідків господарської діяльності.
2. Розрахунок орендної плати та строки її внесення визначаються у договорі оренди або додатках до нього.
3. Орендна плата зараховується на рахунок балансоутримувача повністю.
4. Розрахунок вартості утримання майна спільної власності територіальних громад району здійснюється балансоутримувачем на підставі Методики розрахунку орендної плати, затвердженою рішення районної ради. В окремих випадках здійснюється розрахунок орендної плати та встановлюються орендні ставки районною радою окремими рішеннями.
5. До орендної плати нараховується податок на додану вартість у розмірах та порядку, визначених законодавством України, який сплачується орендарем разом з орендною платою.
6. Балансоутримувач нерухомого майна спільної власності територіальних громад району, 100 відсотків орендної плати спрямовує на забезпечення діяльності підприємства, установи, закладу чи організації.
VІІ. Порядок надання орендарю дозволу та здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна спільної власності територіальних громад району.
1. Невід’ємними поліпшеннями є поліпшення, які неможливо відокремити від відповідного об’єкта без завдання йому шкоди.
2. Процедура надання орендарю дозволу на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна спільної власності територіальних громад району включає такі етапи:
подання заяви і пакета документів орендарем;
розгляд заяви і документації орендаря;
прийняття відповідного рішення.
3. Для розгляду питання про надання дозволу орендарю на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна орендар подає до балансоутримувача заяву та такий пакет документів:
1) опис передбачуваних поліпшень і кошторис витрат на їх проведення, інформацію про доцільність здійснення поліпшень орендованого майна;
2) завірену копію проектно-кошторисної документації.
За результатами розгляду питання балансоутримувач видає наказ про надання дозволу на здійснення невід’ємних поліпшень та укладає додатковий договір до договору оренди.
4. Для підтвердження факту здійснення невід’ємних поліпшень об’єкту оренди орендар подає до балансоутримувача такі документи:
1) документ, що підтверджує письмову згоду орендодавця на здійснення за рахунок власних коштів орендаря поліпшень орендованого майна - додатковий договір до договору оренди;
2) проектно-кошторисну документацію на проведення поліпшень, погоджену;
3) акти прийняття-передачі виконаних робіт, пов’язаних з поліпшенням орендованого майна, підписані замовником і підрядником; в разі капітального ремонту, реконструкції – підписані органом уповнаваженим управляти майном та акт комісії про прийняття об’єкта в експлуатацію;
4) відомості за підписом відповідальних осіб орендаря та завірені його печаткою, що підтверджують фактично сплачені орендарем кошти за проведення робіт, пов’язаних з поліпшенням орендованого майна;
5) копії платіжних документів, що підтверджують проведені орендарем розрахунки за виконані поліпшення орендованого майна (в тому числі за придбані матеріали), які неможливо відокремити від орендованого майна без заподіяння йому шкоди.
5. Орендар вправі залишити за собою проведені ним поліпшення орендованого майна, здійснені за рахунок власних коштів, якщо вони можуть бути відокремлені від майна без заподіяння йому шкоди.
6. Вартість невід’ємних поліпшень орендованого майна, зроблених орендарем, компенсації не підлягає, що обов’язково відображається в договорі оренди, а саме: „в разі припинення, або дострокового розірвання договору , поліпшення об’єкту оренди, здійснені орендарем за рахунок власних коштів, які можна відокремити від об’єкта оренди, не завдаючи йому шкоди визнаються власністю орендаря, а невід’ємні поліпшення – спільною власністю територіальних громад району.“
VІІІ. Порядок розгляду питань про надання дозволу на короткострокову оренду майна.
1. У разі надходження заяви про оренду майна на короткий строк (не більше п’яти днів та без права продовження строку дії договору оренди) балансоутримувач згідно вимог пункту 1 розділу ІІІ цього Порядку, укладає договір оренди без виконання процедури передбаченої розділом ІІІ цього Порядку та надсилає письмове повідомлення про це до районної ради.
2. В разі, коли короткострокова оренда здійснюється на строк понад 5 діб, або носить системний характер, оренда надається на умовах, передбачених розділом ІІІ цього Порядку.
ІХ. Прикінцеві положення
1. Взаємовідносини між орендодавцем і орендарями, не врегульовані цим Порядком, регулюються чинним законодавством України.
2. Облік наданих дозволів на оренду, укладення та розірвання договорів оренди майна спільної власності територіальних громад району, дотриманням умов оренди майна підприємствами, установами, закладами та організаціями здійснює орендодавець. Контроль за виконанням рішень районної ради з питань оренди майна спільної власності територіальних громад району здійснює відповідна профільна постійна комісія районної ради.
Заступник голови районної ради Л.Я. ПЕТРЕНКО
Версія для друку
Написати листа
| |
|
|