Версія для друку
Написати листа
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення районної ради
26 лютого 2016 року
№ 58-3/VІІ
ПОРЯДОК
підготовки проектів рішень районної ради
І. Загальні положення
1. Керуючись законами України „Про місцеве самоврядування в Україні“, „Про доступ до публічної інформації“, відповідно до Регламенту Павлоградської районної ради в межах своїх повноважень районна рада приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
2. Проекти рішень з питань, що вносяться на розгляд районної ради, готують постійні комісії, депутати або за їх дорученням, відділи виконавчого апарату районної ради, радник голови районної ради, начальники управлінь, відділів, завідувачі секторів районної державної адміністрації та інші органи виконавчої влади.
ІІ. Підготовка проектів рішень
Складання проектів рішень районної ради.
1. Проекти рішень ради повинні бути кваліфіковано підготовлені і містити:
об’єктивну оцінку стану справ з питання, що розглядається, на підставі перевірених і документально підтверджених фактів;
причини, із зазначенням посадових осіб, з вини яких незадовільно або не повною мірою виконуються законодавчі акти, тощо;
конкретні заходи, спрямовані на вирішення поставлених завдань, усунення виявлених недоліків із зазначенням термінів їх виконання, виконавців, а також осіб, які здійснюватимуть контроль за виконанням рішень.
2. Обсяг тексту проекту рішення не повинен, як правило, перевищувати 3 – 4 сторінок.
У разі необхідності разом з проектом рішення готуються додаткові матеріали: довідки, доповідні записки про стан справ, що підписуються керівником структурного підрозділу районної державної адміністрації (в залежності від того, хто готує проект рішення).
Кількість сторінок додатків, додаткових та інших матеріалів не обмежується.
3. Заголовки проектів рішень викладаються лаконічно, формулюються за допомогою віддієслівного іменника і відповідають на запитання „про що?“, наприклад: „Про положення...“, „Про хід виконання...“ тощо.
Якщо в проекті рішення йде мова про декілька питань, заголовок повинен формулюватися узагальнено, складатися з одного речення, у кінці якого крапка не ставиться.
Заголовок розміщується по центру і друкується строчними напівжирними літерами.
4. Текст проекту рішення, як правило, складається з двох частин: у першій (констатуючій) зазначаються обґрунтування або підстави для його видання, у другій (розпорядчій) викладаються висновки, пропозиції, завдання, доручення.
Після зворотів, які починаються словами „керуючись“, „ураховуючи“, „зважаючи на“, ставиться кома.
Розпорядча частина викладається у вигляді пунктів, що мають єдину нумерацію арабськими цифрами, та підпунктів після двокрапки, що починаються з маленької літери з абзацу.
Констатуюча частина рішень, як правило, повинна бути значно меншою, ніж розпорядча.
5. Проекти рішень, підготовлені на виконання розпорядчих документів вищестоящих органів, повинні мати посилання на їх дату, номер і найменування, наприклад: „На виконання постанови Верховної Ради України від (зазначається дата) № (зазначається індекс) „Про... (зазначається повна назва)“.
6. У текстах проектів рішень вживаються повні назви державних органів, установ, організацій, підприємств, повні географічні назви та загальноприйняті абревіатури.
7. Пункти рішень адресуються не керівникам, а установам, підприємствам, організаціям, управлінням, органам місцевого самоврядування.
Посадова особа вказується як виконавець тоді, коли виконання запропонованої дії покладається особисто на неї. Посади мають повну або загальноскорочену назву. Прізвища в тексті пишуться разом з ініціалами.
Наприклад:
„Організаційно-технічне забезпечення діяльності комісії покласти на начальника організаційного відділу виконавчого апарату районної ради Прохоренко М.П.“, але: „Рекомендувати районному центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді щорічно надавати до районної ради узагальнену інформацію щодо …“.
8. У проектах рішень, в яких передбачаються заходи, плани, завдання і доручення, в обов’язковому порядку зазначаються посади та прізвища осіб, на яких покладаються координація, контроль та терміни виконання.
Як правило, відповідальним за підготовку (узагальнення) інформації щодо виконання передбачених документом завдань і доручень визначається відділ, до компетенції якого належать порушені питання, а функції контролю покладаються на відповідну постійну комісію районної ради, заступника голови районної ради.
Вказівка про контроль міститься в останньому пункті рішення. Його необхідність визначається з урахуванням змісту.
9. Підпис під документом виконується таким чином:
Голова районної ради (Підпис) (Ініціал імені, прізвище)
або
Виконуючий обов’язки
голови районної ради (Підпис) (Ініціал імені, прізвище)
Оформлення додатків.
10. Додатки доповнюють, пояснюють окремі питання проекту рішення або проект рішення у цілому.
11. Відомості про наявність додатків у проекті рішення зазначаються в тексті, наприклад:
якщо один додаток:
„Забезпечити виконання заходів... згідно з додатком“;
або
„Затвердити заходи щодо ... (додаються)“;
якщо декілька додатків:
„Створити комісію у складі ... згідно з додатком 1“;
„Затвердити положення …, що додається.
„Забезпечити здійснення заходів щодо…відповідно до графіку (додаток 2)“.
Знак № перед цифровим позначенням не ставиться.
12. Додатки до проекту рішення повинні мати заголовок та позначку з посиланням на цей документ. Позначка робиться в правому верхньому кутку першого аркуша додатка:
Додаток
до рішення районної ради |
Додаток 1
до рішення районної ради |
13. Якщо документ (положення, заходи, правила) затверджується рішенням, то використовується гриф затвердження. Назва документа представницького органу вказується в називному відмінку.
Наприклад:
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення районної ради |
14. Оформлений у вигляді додатків склад комісій, оргкомітетів, робочих груп тощо оформлюється за алфавітним порядком прізвищ, запропонованих до їх складу осіб, із зазначенням імен, по батькові, посад за основним місцем роботи. Керівництво таких органів перераховується на початку списку із зазначенням та у порядку важливості відведених їм функцій.
Наприклад:
САВЕНКО
Іван Іванович | заступник голови Павлоградської районної ради, голова комісії |
КОВАЛЕНКО
Петро Петрович | начальник організаційного відділу виконавчого апарату Павлоградської районної ради, секретар комісії |
Якщо до складу зазначених органів запропоновані особи, які не є працівниками органів місцевого самоврядування, то обов’язкове зазначення їх згоди брати участь у роботі цих органів.
ВАСИЛЕНКО
Василь Васильович | начальник управління Держгеокадастру в Павлоградському районі Дніпропетровської області (за згодою) |
15. У додатках, як і в текстах проектів рішень, вживаються лише загальноприйняті скорочення.
16. Усі додатки до проектів рішення в обов’язковому порядку візуються відповідальними за їх складання особами.
17. Додатки до рішень районної ради підписуються заступником голови районної ради на лицьовому боці останнього аркуша додатка.
Заступник голови районної ради (Підпис) (Ініціал імені, прізвище)
Загальні вимоги.
18. Текст проекту рішення розташовується на бланку і друкується відповідно до вимог уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації – на спеціальних бланках формату А4 шрифтом Times New Roman 14 та повинен мати такі поля: ліве – 30 міліметрів, верхнє – 20 міліметрів, нижнє для першої сторінки проекту рішення і кожного додатку – 30 міліметрів (для нанесення штрих-коду), нижнє для послідуючих сторінок проекту рішення і кожного додатку – 20 міліметрів, праве – 20 міліметрів.
19. Прізвища голови районної ради та заступника голови районної ради друкуються великими літерами без пропусків між ініціалом і прізвищем.
20. Радник голови районної ради з юридичних питань має право вносити до проектів рішень зміни і доповнення стосовно їх правової обґрунтованості.
У разі розбіжностей стосовно проекту рішення, до нього додається письмове обґрунтування, в якому відображається суть заперечення, зауваження, зміни або доповнення.
21. Після складання, оформлення та погодження проект рішення, додатки та інші матеріали до нього передаються до організаційного відділу у письмовому та електронному вигляді з реєстром на його розсилання.
22. У разі порушення вимог щодо підготовки проектів рішень організаційний відділ виконавчого апарату районної ради повертає проект на доопрацювання із зазначенням недоліків.
Погодження проектів рішень районної ради.
23. В усіх випадках, коли в проектах рішень містяться завдання чи доручення певним виконавцям, необхідно погодити з ними запропонований обсяг робіт і отримати візи усіх виконавців, визначених проектом.
24. Термін розгляду та погодження проекту рішення не повинен перевищувати однієї доби.
25. Погодження проектів рішень оформляється візами. Віза включає найменування посади, прізвище та ініціали, особистий підпис візуючого і дату. Відповідальність за зміст проекту рішення в однаковій мірі несуть всі особи, які його завізували.
Для візування використовуються спеціальні аркуші погодження за формою:
Аркуш погодження
проекту рішення районної ради
(назва рішення)
Підготовлено_____________________________________________________
(назва постійної комісії, структурного підрозділу)
Найменування посади
керівників постійної комісії,
структурного підрозділу (підпис) (Ініціали, прізвище)
ЗАВІЗУВАЛИ:
Найменування посади (підпис) (Ініціал імені, прізвище)
(Кількість візуючих залежить від змісту документа)
26. У разі наявності розбіжностей щодо проекту рішення аркуш погодження візується із зауваженнями. У такому разі робиться примітка:
Зауваження і доповнення додаються.
(Підпис, дата) Письмове обґрунтування зауваження, зміни чи доповнення стисло викладаються на окремому аркуші, що додається до проекту рішення та доводиться до відома депутатів районної ради.
27. Проекти рішень, що готуються структурними підрозділами районної державної адміністрації і вносяться на розгляд ради головою районної державної адміністрації, у першу чергу погоджуються з:
головою районної державної адміністрації (у разі відсутності – першим заступником);
заступниками голови районної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов’язків);
керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації (які мають безпосереднє відношення до питання, що розглядається);
виконавцями завдань, визначених проектом.
28. Проект рішення з фінансових питань обов’язково візуються начальником фінансового управління райдержадміністрації; проект рішення з питань, пов’язаних з програмами соціально-економічного та культурного розвитку – начальником відділу економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації, а проекти рішень, пов’язаних з фінансуванням виконавчого апарату – начальником фінансово-господарського відділу – головним бухгалтером виконавчого апарату районної ради.
29. Погоджені проекти рішень разом із супровідним листом за підписом голови районної державної адміністрації з обґрунтуванням необхідності включення питань до порядку денного сесії, передаються до виконавчого апарату районної ради не пізніше ніж за 20 робочих днів до сесії.
Одночасно здається проект рішення у паперовому та електронному вигляді.
30. У районній раді проекти візуються:
заступником голови ради;
головою постійної комісії районної ради за функціональною спрямованістю;
радником голови районної ради з юридичних питань;
начальником відділу розвитку місцевого самоврядування виконавчого апарату районної ради.
начальником організаційного відділу виконавчого апарату районної ради.
31. Відповідальність за зміст проекту рішення несе начальник відділу виконавчого апарату районної ради, радник голови районної ради чи керівник структурного підрозділу районної державної адміністрації, голова постійної комісії, депутат (хто готував проект рішення).
32. Організаційний відділ виконавчого апарату районної ради надає проекти рішень депутатам районної ради та визначає кількість екземплярів проектів рішень для надання іншим зацікавленим особам за запитом, організовує його подальше тиражування і розсилку відповідно до вимог чинного законодавства.
ІІІ. Особливості підготовки звітів районної державної адміністрації,
що вносяться на розгляд ради
1. Звіти районної державної адміністрації про виконання делегованих повноважень, бюджету, програми соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм та з інших питань розглядаються районною радою, її постійними комісіями згідно з планами їх роботи, а також на виконання рішень ради.
2. Районна державна адміністрація, її структурні підрозділи забезпечують подання звітів, необхідних інформаційних та допоміжних матеріалів до них, до виконавчого апарату районної ради не пізніше як за 20 робочих днів до дня пленарного засідання ради, де розглядатиметься відповідний звіт.
3. Подані звіти попередньо розглядаються головою районної ради, заступником голови ради та направляються на розгляд постійних комісій районної ради за функціональною спрямованістю для попереднього розгляду та погодження проектів рішень районної ради щодо них.
4. Постійні комісії районної ради за функціональною спрямованістю попередньо розглядають на своїх засіданнях звіти районної державної адміністрації, готують та приймають відповідні висновки і рекомендації, погоджують проекти рішень щодо звітів районної державної адміністрації.
5. З метою всебічної та ґрунтовної підготовки проектів рішень районної ради з цих питань постійні комісії районної ради за функціональною спрямованістю можуть створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів, посадових осіб виконавчого апарату районної ради, районної державної адміністрації та її структурних підрозділів, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
ІV. Особливості підготовки проектів рішень
постійними комісіями та депутатами районної ради
1. Постійні комісії та депутати районної ради розробляють та готують проекти рішень ради з питань, що належать до відання ради.
2. З питань розробки та підготовки проектів рішень районної ради постійні комісії, депутати районної ради можуть залучати посадових осіб виконавчого апарату районної ради, районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
3. Проекти рішень районної ради, що розробляються та готуються постійними комісіями, депутатами районної ради, візуються заступником голови ради, радником з юридичних питань, начальником відділу розвитку місцевого самоврядування та начальником організаційного відділу виконавчого апарату районної ради, посадовими особами, що брали участь у їх підготовці, а також виконавцями, яким у проекті рішення встановлюються певні завдання або доручення.
При наявності розбіжностей щодо рішення виконавець повинен завізувати проект із зауваженнями та доповненнями, зміст яких доводиться до відома депутатів районної ради.
4. У разі необхідності разом з проектом готуються додаткові матеріали, що підписуються головою (головами) постійних комісій або депутатами районної ради, що готують відповідний проект рішення.
5. Відповідні проекти рішень районної ради обов’язково попередньо розглядаються на засіданнях постійних комісій районної ради за функціональною спрямованістю, які приймають висновки і рекомендації щодо доцільності внесення таких проектів рішень на розгляд ради.
V. Доопрацювання рішень ради
1. Рішення, після їх прийняття на пленарних засіданнях ради, не пізніше, як через 5 робочих днів, повинні бути остаточно доопрацьовані з урахуванням проголосованих пропозицій і зауважень депутатів, постійних комісій.
2. Рішення, що потребує доопрацювання, з супровідним листом, де вказується на необхідність внести зміни і доповнення, прийняті на пленарному засіданні, повертається організаційним відділом виконавчого апарату районної ради тому структурному підрозділу районної державної адміністрації або відділу виконавчого апарату районної ради, постійній комісії, депутату, що готували проект.
3. Після внесення всіх змін та доповнень доопрацьоване рішення ради з супровідним листом за підписом керівника структурного підрозділу районної державної адміністрації, начальника відділу виконавчого апарату районної ради, голови постійної комісії, депутата районної ради (в залежності від того, хто готував проект рішення), в якому зазначено про остаточне доопрацювання, надається до організаційного відділу виконавчого апарату районної ради. Одночасно надається доопрацьований варіант рішення в електронному вигляді.
VІ. Реєстрація рішень, тиражування, доведення до виконавців
1. Рішення районної ради підписуються тільки в одному примірнику.
2. Після підписання, рішення разом з іншими допоміжними матеріалами реєструється в організаційному відділі виконавчого апарату ради.
3. Датою рішення районної ради є дата його прийняття сесією. Рішенням ради присвоюється номер відповідно до порядку денного сесії.
4. Тиражування документів районної ради та їх розсилання відповідно до реєстрів проводиться працівником організаційного відділу.
Розмножені примірники засвідчуються печаткою „Організаційний відділ“.
5. Оригінали рішень районної ради залишаються у виконавчому апараті районної ради. В інші установи надсилаються їх завірені копії.
6. Копії рішень районної ради на запити установ, організацій і приватних осіб видаються організаційним відділом відповідно до діючого законодавства.
7. Оригінали рішень районної ради, що зберігаються в організаційному відділі, у тимчасове користування не надаються та з відповідних справ не вилучаються.
8. Оприлюднення рішень районної ради на веб-сайті Павлоградського району здійснюється не пізніше 5 робочих днів з дня прийняття.
В.о. голови районної ради Л. ПЕТРЕНКО |