Версія для друку
Написати листа
Програма соціально-економічного та культурного розвитку Павлоградського району на 2020 рік
Програму соціально-економічного та культурного розвитку району (далі – Програма) та основні показники економічного та соціального розвитку Павлоградського району на 2020 рік розроблено відділом економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації за участі структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів, органів місцевого самоврядування, на виконання доручення голови облдержадміністрації від 02 вересня 2019 року № 08-56/0/35-19 „Про підготовку проекту програми соціально-економічного та культурного розвитку області на 2020 рік“.
Законодавчою основою для розроблення Програми є Закон України „Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України“ та постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 „Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету“ (зі змінами).
Програму розроблено з урахуванням завдань і положень: Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 385, Стратегії розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року, затвердженої рішенням обласної ради від 26 вересня 2014 року № 561-27/VІ, Стратегії розвитку Павлоградського району на період до 2020 року, затвердженої рішенням районної ради від 20 серпня 2015 року № 663-48/УІ.
У Програмі враховано показники і заходи програм економічного і соціального розвитку на 2020 рік 1 сільської ради та 4 об’єднаних територіальних громад.
Фінансування заходів, передбачених Програмою, буде здійснюватися за рахунок коштів місцевих бюджетів, інвесторів, коштів державного, обласного бюджетів, що спрямовуються на реалізацію заходів державних цільових програм.
Програма базується на комплексі макроекономічних та галузевих прогнозів. Прогнозні розрахунки і заходи програми розроблені на основі аналізу поточної соціально-економічної ситуації в господарському комплексі району та аналізу динаміки основних показників програми соціально-економічного розвитку району за попередні роки.
Головною метою програми на 2020 рік має стати створення бази для забезпечення досягнення економічного зростання як основи вирішення всього комплексу питань соціально-економічної політики держави.
Серед головних пріоритетів економічного і соціального розвитку району на 2020 рік мають бути:
залучення інвестицій в усі сфери економічної діяльності;
формування високопродуктивного прибуткового сільськогосподарського виробництва;
поліпшення соціального захисту, рівня та якості життя населення, збільшення обсягу й підвищення якості соціальних послуг, поліпшення соціально-побутових умов жителів сільських населених пунктів, забезпечення населення якісною питною водою, будівництво доріг, капітальні ремонти закладів соціальної сфери району, поліпшення екологічного стану населених пунктів, заходи з енергозбереження;
формування якісного кадрового потенціалу в усіх галузях бюджетної сфери району, створення сприятливих умов праці і проживання спеціалістів освіти, охорони здоров’я, культури;
удосконалення діяльності та матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, розвиток освіти, відродження культурних і просвітницьких традицій;
підвищення продуктивної зайнятості населення, підвищення рівня доходів та зменшення розшарування населення за рівнем доходів, недопущення заборгованості із заробітної плати;
підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів в усіх сферах суспільного виробництва та поліпшення стану розрахунків за спожиті енергоносії;
забезпечення стабільних умов для подальшого функціонування малого підприємництва, залучення широких верств населення до підприємницької діяльності та збільшення нових робочих місць, проведення заходів по легалізації робочих місць.
1. РОЗВИТОК РЕАЛЬНОГО СЕКТОРА.
1.1. Агропромисловий комплекс.
Основною галуззю в районі є сільське господарство.
Реалізація державної підтримки в аграрному секторі протягом останніх двох років сприяє позитивним відтворювальним процесам в аграрній галузі, а саме, підтримка підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів; відновлення доплати з бюджету господарствам населення за вирощений молодняк ВРХ; сільгосппідприємствам – за утримання корів та часткове відшкодування вартості закуплених племінних тварин сприятиме покращенню економічної ситуації в тваринницькій галузі району з 2020 року.
В 2020 році прогнозується стабілізація поголів’я сільгосптварин всіх видів по всім категоріям господарств з відповідним збільшенням обсягів виробництва продукції тваринництва.
Обсяг виробництва валової продукції в районі по всім категоріям господарств на 2020 рік прогнозується на рівні 475,9 млн. грн. (в постійних цінах 2010 року), що складе 100,0 % показника 2019 року.
У т.ч. обсяг виробництва валової продукції рослинництва у 2020 році прогнозується на рівні 432,1 млн. грн. (або 100,0% до показника 201року). Обсяг виробництва валової продукції тваринництва по всім категоріям господарств у 2020 році прогнозується на рівні 43,4 млн. грн. (або 100,2% до показника 2019 року).
В 2020 році очікується виробити всіма категоріями господарств: зернових культур – 158.8 тис. т, проти 158,2 тис. т 2019 року, олійних культур – 56,9 тис. т, (або 109,1% до 2019 року), з них соняшнику – 48,0 тис. т (або 100,2% до 2019 року), картоплі – 21,0 тис. т (або 100,0% до 2019 року), овочів відкритого грунту – 28,3 тис. т; м’яса худоби та птиці – 1 465тонн проти 1458 тон 2019 року; молока – 8114 т проти 8094 т 2019 року, (або 100,3%), яєць – 8200тис. шт. проти 8150 тис. шт. 2019 року.
Середньомісячний рівень заробітної плати одного штатного працівника у сільському господарстві у 2020 році прогнозується 114% до показника 2019 року.
Зростання заробітної плати працівників сільгосппідприємств буде забезпечуватись:
шляхом ефективного використання робочого часу;
за рахунок росту обсягів виробництва сільськогосподарської продукції;
впровадження механізму забезпечення державних гарантій, норм галузевої угоди, а також колективних договорів щодо оплати праці.
Для досягнення зазначених прогнозних показників визначенні основні пріоритетні цілі та завдання на 2020 рік:
впровадження новітніх та ресурсозберігаючих технологій в галузі рослинництва та тваринництва;
активізація селекційної роботи в рослинництві; застосування сучасних сортів та гібридів рослин;
впровадження сучасних заходів щодо боротьби з хворобами рослин;
впровадження у виробництво технологій з мінімальним обробітком ґрунту;
стабілізація та збільшення поголів’я худоби та птиці всіх видів по всім категоріям господарств, з одночасним збереженням маточного поголів’я;
подальше покращення генетичного потенціалу тварин за рахунок впровадження штучного запліднення тварин з використанням для відтворення тільки атестованих та допущених до відтворення плідників.
збереження тенденції по збільшенню показників продуктивності тварин;
покращення показників по використанню маточного поголів’я;
зміцнення і покращення кормової бази, умов по утриманню, вирощуванню ремонтного молодняка тварин;
1.2. Промисловість
В Павлоградському районі в галузі промисловості працюють два підприємства, а саме: ТОВ „Макколі“, ПП Текстра – Віта“. Згідно з Законом України „Про державну статистику“ інформація по виробничій діяльності даних підприємств є конфіденційною.
1.3. Розвиток сфери обігу споживчих товарів та послуг
З метою подальшого розвитку внутрішнього ринку споживчих товарів, покращення якості торгівельного обслуговування населення в 2020 році передбачається здійснити комплекс заходів щодо збереження діючих та розвиток мережі підприємств роздрібної торгівлі, так як торгівля відіграє значну роль у формуванні дохідної частини місцевих бюджетів та забезпеченні зайнятості населення. Обсяг роздрібного товарообороту планується довести до 26,6 млн. грн., реалізованих послуг – до 78,9 млн. грн., що становитиме 110% до очікуваних показників 2019 року.
З метою задоволення потреб населення у широкому асортименті послуг передбачається активізувати роботу щодо формування інфраструктури мережі підприємств сфери послуг шляхом вивчення потреб населення в необхідності організації того чи іншого виду побутових послуг на території кожної сільської ради та якісного і цільового підходу до видачі одноразової допомоги безробітним для організації підприємницької діяльності.
Планується продовжити роботу з легалізації робочих місць суб’єктів підприємницької діяльності.
Протягом року продовжити роботу по недопущенню продажу неповнолітнім алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Висвітлювати проблемні та перспективні питання розвитку сфери торгівлі, громадського харчування, послуг на офіційному сайті Павлоградської райдержадміністрації та в засобах масової інформації.
2. СОЦІАЛЬНА ПОЛІТИКА
2.1. Заробітна плата
Основною метою програми щодо збільшення грошових доходів населення залишається забезпечення випереджаючого зростання номінальної заробітної плати по відношенню до споживчих цін, збереження реальної заробітної плати працівників, зайнятих в економіці району.
Основні пріоритетні напрямки розвитку Павлоградського району на 2020 рік є:
своєчасна виплата заробітної плати;
недопущення заборгованості із заробітної плати;
підвищення рівня доходів населення;
сприяння повній продуктивній зайнятості.
По району середньомісячна заробітна плата у 2020 році збільшиться на 4,8 % у порівнянні до очікуваного показника за 2019 рік і становитиме 16400 грн. на одного штатного працівника.
Збільшення заробітної плати планується у всіх галузях економіки, але питома вага припадатиме на вугільну промисловість.
В 2020 році прогнозується зростання фонду оплати праці на 4,8% або на 86 198,4 тис. грн.. і складатиме 1 872 552,0 тис. грн. Зростання фонду оплати праці планується в розрізі галузей:
промисловість на 5% або 75 582,0 тис. грн.;
сільське господарство 13,2% або на 4 178,0 тис. грн.;
будівництво на 20% або на 367,1 тис. грн.
Підвищення розміру мінімальної заробітної плати, рівня пенсійного забезпечення та соціального захисту населення сприятимуть подальшому зростанню грошових доходів населення.
Заборгованість із заробітної плати на 2020 рік не прогнозується.
2.2. Зайнятість населення та ринок праці
Головним напрямком роботи в сфері зайнятості в 2020 році буде розширення сфери застосування праці за рахунок працевлаштування, професійна підготовка спеціалістів та кваліфікованих робітників відповідно до потреб ринку, створення умов для самостійної зайнятості та соціальна підтримка незайнятих громадян, зареєстрованих у державній службі зайнятості.
Одним із головних пріоритетів роботи служби зайнятості залишається сприяння працевлаштуванню тих, хто знаходиться на обліку, а також їх навчання засобам самостійного пошуку роботи. Так, в 2020 році планується працевлаштувати 460 осіб.
Зростання вимог роботодавців щодо якості та підвищення конкурентноздатності робочої сили вимагає розширених програм професійної орієнтації, підготовки та перепідготовки незайнятих, вивільнюваних та безробітних громадян, які пройдуть професійне навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації. В 2020 році пройдуть професійне навчання та перенавчання 110 осіб, візьмуть участь у громадських роботах 190 осіб.
Найбільш незахищеною категорією на ринку праці є молодь.
З метою адаптації молоді до умов ринкової економіки передбачається активізувати роботу з розвитку молодіжних центрів праці, проводити семінари.
2.3. Соціальний захист
З метою соціального захисту найбільш вразливих верств населення Павлоградського району в 2020 році планується здійснити ряд заходів:
1) забезпечити своєчасну, в повному обсязі виплату державних соціальних допомог та житлових субсидій на загальну суму 46 616,0 тис. грн.:
за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям інвалідам та тимчасової державної допомоги дітям;
державну допомогу на дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях;
за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу, інших передбачених законодавством пільг.
2) забезпечити виконання районної програми „Соціальний захист та підтримка найменш захищених та малозабезпечених громадян Павлоградського району на 2020-2024 роки“.
У результаті виконання даних заходів очікується досягнення певних зрушень у реалізації державної соціальної політики в районі, охоплення максимального кола осіб заходами соціального захисту й підтримки учасників антитерористичної операції та їх сімей, сімей загиблих учасників АТО-ООС, осіб, які переміщуються з районів проведення АТО-ООС, ветеранів війни та праці, інвалідів, військовослужбовців, які брали участь у бойових діях в Афганістані, осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, різноманітних пільгових категорій громадян, сімей з дітьми, забезпечення соціальної і матеріальної підтримки найбільш уразливих верств населення району шляхом додержання державних соціальних гарантій.
2.4. Пенсійне забезпечення
В 2020 році середній розмір пенсій очікується на рівні 4795,0 грн., що на 4% більше очікуваних показників за 2019 рік. Чисельність пенсіонерів зменшиться на 60 осіб і становитиме на кінець 2020 року 9000 чол. 91% пенсіонерів будуть отримувати пенсію у розмірі, вищому за прожитковий мінімум.
З метою забезпечення своєчасної та в повному обсязі виплати пенсій передбачається:
активізувати роботу з платниками податків щодо своєчасної виплати заробітної плати, відрахувань до Пенсійного фонду;
активізувати роботу з платниками податків щодо погашення заборгованості зі сплати страхових внесків до Пенсійного фонду;
посилити контроль за використанням коштів, призначених на виплату пенсій та допомог;
продовжити роботу по залученню пенсіонерів до отримання пенсій через установи банків.
2.5. Діяльність стосовно дітей, сім’ї та молоді
З метою забезпечення оптимального функціонування цілісної системи захисту прав дітей та створення у 2020 році умов для реалізації державних гарантій і конституційних прав дітей, у рамках районної „Програми захисту прав дітей та розвитку сімейних форм виховання у Павлоградському районі на 2017 - 2020 роки“ передбачається забезпечити:
активізацію діяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадськості щодо підтримки сімей з дітьми;
створенню безпечного та сприятливого середовища для розвитку дитини;
зменшенню чисельності бездоглядних та безпритульних дітей;
збільшенню рівня влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячі будинки сімейного типу і прийомні сім’ї з державних дитячих закладів;
охопленню допомогою 100% внутрішньо переміщених сімей із дітьми;
підтримка дітей, один із батьків яких загинув у районі проведення антитерористичної операції – операції об’єднаних сил, бойових дій чи збройних конфліктів;
зменшенню чисельності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
створенню умов для активізації національного всиновлення;
підтримку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, забезпечення належних умов для їх навчання, виховання та розвитку;
підвищення рівня культури сімейних стосунків і відповідальності батьків за виконання своїх обов’язків шляхом активізації участі батьків у семінарах, тренінгах, що сприяють формуванню сімейних цінностей;
своєчасне виявлення бездоглядних та безпритульних дітей, влаштування їх до закладів соціального захисту;
розвиток сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (всиновлення, опіка та піклування, створення дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей).
Роботу сектору у справах дітей в 2020 році планується направити:
на реалізацію на території району державної політики з питань соціального захисту дітей, запобіганню дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
на поширення на території району сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а саме: усиновлення, влаштування під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей.
В 2020 році планується збільшити кількість прийомних сімей на 1 сім’ю та на 1 дитину.
2.6. В 2020 році пріоритетними напрямками роботи центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді виконкомів сільських рад будуть:
забезпечення раннього виявлення, обліку та здійснення соціальної роботи з різними категоріями сімей і осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах;
проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини сімей, дітей та молоді;
здійснення соціального супроводу сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, надання їм соціальних послуг за результатами проведеної оцінки потреб їх у таких послугах;
сприяння розвитку та функціонуванню сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
забезпечення соціального супроводження прийомних сімей;
здійснення заходів щодо соціального захисту внутрішньо - переміщених осіб, військовослужбовців, які брали участь в антитерористичних операціях та членів їх сімей;
здійснення соціального патронажу неповнолітніх та молоді, які повернулися з місць позбавлення волі та умовно засуджених;
соціально-психологічна реабілітація дітей та молоді з функціональними обмеженнями;
забезпечення соціальної підтримки дітей та молоді, які живуть з ВІЛ;
профілактика раннього соціального сирітства через роботу з жінками, які мають намір відмовитися від новонародженої дитини;
підвищення якості та доступності професійних соціальних послуг для сім’ї, дітей та молоді безпосередньо у територіальних громадах;
привернення уваги громадськості до соціальних проблем, їх наслідків та їх вирішення через виробництво та розповсюдження соціальної реклами.
Реалізація програми „Соціальна підтримка сім’ї на 2017-2020 роки“ у 2020 році забезпечить:
підвищення ефективності та якості соціальних послуг, які надає центр дітям, молоді, сім’ям, збільшення кількості клієнтів та індивідуальних соціальних послуг;
підвищення рівня обізнаності дітей та молоді з питань статевого, сімейного, правового виховання, з профілактики негативних явищ (ВІЛ/СНІДу, наркоманії, тютюнопаління, алкоголізму, ЗПСШ), попередження насильства у сім’ї тощо;
підвищення ефективності соціального супроводу сімей, які опинились у кризовому стані, неповнолітніх та молоді, звільнених з місць позбавлення волі; дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
підвищення рівня обізнаності населення про форми сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
збільшення кількості виготовленої та розповсюдженої соціальної реклами.
3. ГУМАНІТАРНА СФЕРА
3.1. Охорона здоров’я.
Медичну допомогу населенню надають центральна районна лікарня на 130 ліжок та два центри первинної медико-санітарної допомоги Богданівської та Вербківської сільських рад, які в 2019 році включали два адміністративно-господарчих підрозділи, вісім амбулаторій загальної практики - сімейної медицини, чотири фельдшерсько-акушерських пункти, дванадцять фельдшерських пунктів та п’ять медичних пунктів тимчасового базування.
Центри первинної медико-санітарної допомоги мають статус комунальних некомерційних підприємств та уклали договори про надання медичних послуг з Національною службою здоров’я України.
Центральна районна лікарня отримала статус комунального підприємства та підготовлена до укладання договору на 2020 рік.
Вісім амбулаторій загальної практики сімейної медицини знаходяться в сільській місцевості. Всі амбулаторії забезпечені санітарним транспортом, в 2020 році планується 100% забезпеченість телемедичним обладнанням у відповідності до наказу МОЗ України від 26 січня 2018 року № 148.
Пріоритетним напрямком у роботі галузі охорони здоров’я у 2020 році буде поліпшення здоров’я громадян шляхом створення умов для забезпечення доступності кваліфікаційної медичної допомоги кожному громадянину. У 2020 році плануються виїзди пересувного флюорографа до сіл району для огляду населення, своєчасного виявлення туберкульозу та онкозахворювань.
Планується продовжити навчання медичних працівників (лікарів загальної практики сімейної медицини, медичних сестер, фельдшерів, акушерок, лаборантів).
Подальше поліпшення епідемічної ситуації, зменшення загальної кількості хворих на туберкульоз, зниження рівня захворюваності на туберкульоз та смертності від нього, зниження рівня захворюваності та смертності від ВІЛ-інфекції/СНІДу, темпів поширення мультирезистентного туберкульозу буде забезпечено шляхом реалізації державної політики, що ґрунтується на принципах загального та рівного доступу населення до якісних послуг з профілактики, діагностики та лікування туберкульозу та ВІЛ/СНІДу, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД.
Забезпечити постійний контроль за щепленням населення, заходами по зниженню дитячої та материнської захворюваності, інвалідності та смертності.
В 2020 році в сфері охорони здоров’я діятимуть дві районних програми:
„Здоров’я населення Павлоградського району на 2019-2021 роки“ (рішення районної ради від 23 травня 2019 року № 391-26/VII);
„Поліпшення матеріально-технічної бази комунального закладу „Павлоградська центральна районна лікарня“ Дніпропетровської обласної ради“ на 2019-2021 роки“ (рішення районної ради від 23 травня 2019 року № 392-26/VII).
Завдяки впровадженню програм в Павлоградському районі знизилась захворюваність від серцево-судинних захворювань, в тому числі: кількість інфарктів та інсультів в 1,6 рази. Прогнозується і на майбутнє зниження смертності від серцево-судинних захворювань.
Планова ємність амбулаторно-поліклінічних закладів в 2020 році складе 1015 відвідувань у зміну.
Прогноз народжуваності в 2020 році складе 235 дітей.
Загальна чисельність лікарів в закладах охорони здоров’я складе 73 одиниці.
Захворюваність на 100,0 тисяч населення очікується на рівні 68880,1 випадків, що на 0,4 % менше очікуваних показників 2019 року, в тому числі, на туберкульоз – 31,9, по новоутвореннях – 863,9, на ВІЛ – 106,0 випадків.
Смертність від захворювань на 100,0 тис. населення очікується на рівні 1975,9 випадків, що на 4,6 % менше очікуваних показників 2019 року, зокрема; від туберкульозу – 10,8 випадків, від новоутворень – 260,9, від серцево-судинних захворювань – 1321,9, від інфекційних захворювань – 17,8, від ВІЛ – 14,0 випадків.
Кількість померлих дітей віком до 1 року на 1 тис. народжених живими на 2020 рік прогнозується на рівні 10,2 проміле, що на 2,2 проміле менше ніж в 2019 р.
Материнська смертність відсутня і не прогнозується.
За прогнозом витрати в 2020 році на харчування будуть складати 17,3 грн. на 1 ліжко/день, на медикаменти – 10,3 грн. на 1 ліжко/день.
В 2020 році очікується 105 осіб на амбулаторно-поліклінічному лікуванні, які перемістилися з АР Крим та районів проведення антитерористичної операції, на стаціонарному лікуванні – 27 осіб.
На 2020 рік прогнозується на амбулаторно-поліклінічному лікуванні 284 учасника АТО.
3.2. Освіта
В 2020 році райдержадміністрація, органи управління освітою об’єднаних територіальних громад разом із закладами загальної середньої освіти, закладами дошкільної освіти продовжать роботу по виконанню основних завдань, поставлених перед освітянською галуззю Законом України „Про освіту“, Державною Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті. З метою забезпечення якісного навчально-виховного процесу передбачається планомірна, системна курсова перепідготовка педагогів. Протягом 2020 року більше 200 педпрацівників організовано здійснять підвищення фахового рівня на курсах і тренінгах на базі Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
На території Павлоградського району діють 2 НВК, 10 шкіл, 16 дошкільних навчальних закладів, 4 позашкільні заклади. В 2018 році створений один освітній округ на території Богданівської ОТГ, в склад якого входять опорна школа та 2 філії та в 2019 році реорганізовано Межиріцький НВК в ліцей. Кількість дітей, які потребують підвезення становить 814 осіб, забезпеченість безкоштовним підвезенням становить 100%. Кількість автобусів, які здійснюють підвезення учнів, становить 18 од.
В 2019 році діють 20 комп’ютерних класи, придбано 63 комп’ютери. Забезпеченість комп’ютерною технікою становить 100%. В 2020 році буде придбано 28 од. комп’ютерної техніки.
Забезпеченість гарячим харчуванням – 100% і його вартість в 2019 році становить 21,1 грн. на особу, в 2020 році цей показник становитиме в середньому по району 23,40 грн. на одного учня.
Забезпеченість дошкільною освітою становить 97,8%.
Кількість дітей учасників АТО, які будуть відвідувати дошкільні заклади складе 32 чол., заклади середньої освіти – 73 чол.
Кількість дітей переселенців, які навчаються та виховуються в закладах освіти Павлоградського району станом на 01.10.2019 року становить 31 од., з них дітей шкільного віку – 25, дошкільного – 6. Всього витрачено коштів з місцевого бюджету на дітей переселенців 42076,4грн. Затрати на 1 особу шкільного віку складають 1047,5 грн., дошкільного – 2647,9 грн.
Влітку 2020 року планується організація роботи діяльність пришкільних таборів з денним перебуванням на базі загальноосвітніх навчальних закладів для учнів 1-4 класів та пільгових категорій дітей.
3.3. Позашкільна освіта.
В районі працюватиме 4 позашкільні заклади. Пріоритетні напрямки позашкільної освіти на 2020 рік будуть направлені на соціальну доступність, на створення умов для розвитку творчих здібностей і нахилів дітей через мережу гурткової роботи. Прогнозується протягом 2020 року збереження мережі позашкільних гуртків та секцій та охоплення понад 1407 дітей різними видами позашкільної освіти.
3.4. Культура
Основними пріоритетними напрямками підтримки культурного рівня району на 2020 рік є:
всебічне сприяння відродженню та розвитку народних промислів Павлоградщини: ковальства, гончарства, плетіння, писанкарства, вишивки, бісероплетіння, залучення майстрів прикладного мистецтва до обласних та районних виставок;
збереження повноцінного функціонування існуючої мережі закладів культури: будинків культури, клубів, бібліотек, музеїв, школи естетичного виховання та її філій;
організація дозвілля жителів Павлоградського району, заохочення їх до застосування творчих здібностей у колективах художньої самодіяльності, клубах за інтересами, навчаннями в школах естетичного виховання;
підтримка обдарованих дітей та молоді, створення умов для їх подальшого творчого зростання;
організація та проведення фестивалів, конкурсів та участі творчих колективів і окремих виконавців в обласних, всеукраїнських, міжнародних фестивалях;
проведення культурно-мистецьких заходів з нагоди державних свят, знаменних подій;
покращення умов обслуговування користувачів у сільських бібліотеках, пропаганда української книги;
сприяння забезпеченню поповнення бібліотечних фондів новими виданнями;
оснащення установ культури сучасною апаратурою та обладнанням;
продовження організації проведення виїзних концертів у віддалені села району;
забезпечення проведення семінарів, нарад, заходів щодо обміну досвідом працівників закладів культури району;
продовження роботи з паспортизації пам’яток археології, історії, монументального мистецтва та з укладення охоронних договорів на об’єкти культурної спадщини, контроль за проведенням ремонтних робіт на об’єктах культурної спадщини та заміну пам’яток з недовговічних матеріалів на нові, виконання всіх напрямків роботи зі збереження культурної спадщини.
При наявності сприятливих організаційно-економічних, фінансових умов для розвитку внутрішнього туризму сприяти впровадженню екскурсійної діяльності на території Павлоградського району.
У комунальній власності громад знаходяться 16 клубних заклади, 14 бібліотек, 4 музеї. Майже всі заклади культури потребують проведення ремонтів та модернізації системи опалення.
На 2020 рік по району заплановано проведення 213 культурно-мистецьких заходів. Обсяг фінансування сфери культури складе 23,4 млн. грн. Кошти будуть направлені на утримання закладів культури, проведення капітальних ремонтів придбання сценічного обладнання, концертних костюмів, звукової апаратури, на поповнення бібліотечних фондів, проведення та організацію культурно-мистецьких заходів. .
3.5. Фізичне виховання і спорт
Основними напрямами діяльності виконавчих комітетів сільських рад Павлоградського району, районної громадської організації ФСТ „Колос“, Федерації футболу в сфері фізичного виховання і спорту на 2020 рік є забезпечення :
стабільної роботи фізкультурно-спортивних клубів ОТГ;
участь спортсменів та команд району у 12 спортивних змаганнях на обласному рівні;
розвиток олімпійських, пріоритетних видів спорту: футболу, волейболу, баскетболу, легкої атлетики, тенісу настільного, бадмінтону, тенісу;
необхідних умов для сімейного дозвілля;
утримання у належному стані спортивну базу та її раціональне використання;
висвітлення у ЗМІ спортивні події, досягнення спортсменів та команд у змаганнях, вирішення проблемних питань.
3.6. Сімейна та молодіжна політика
Основними напрямами діяльності виконкомів сільських рад, управління соціального захисту населення райдержадміністрації, районних громадських організацій на 2020 рік є виконання в районі заходів цільової соціальної програми реалізації державної сімейної та молодіжної політики. У 2020 році забезпечити:
проведення на території громад району заходів за участю молоді, жінок, сімей;
участь молоді, жінок, сімей району в обласних заходах;
забезпечити фінансування цільової соціальної програми реалізації державної сімейної та молодіжної політики в місцевих бюджетах сільських рад та раціональне використання бюджетних коштів;
створити необхідні умови для сімейного дозвілля;
висвітлювати у ЗМІ події молодіжної, сімейної та гендерної політики, вирішення проблемних питань у цьому напрямку.
3.7. Розвиток інформаційного простору
З метою забезпечення реалізації конституційних прав громадян на отримання інформації та свободу слова у 2020 році передбачається:
проведення семінарів, конференцій за участю керівників місцевих органів влади, лідерів політичних партій, представників бізнесу для обговорення питань розвитку інформаційного суспільства в Україні та районі;
забезпечення висвітлення в засобах масової інформації про стан виконання заходів з питань розвитку інформаційного суспільства в Україні та районі;
сприяння створенню в місцевих засобах масової інформації тематичних рубрик та програм з питань розвитку інформаційного суспільства;
забезпечення впровадження та функціонування в районній державній адміністрації та її структурних підрозділах систем електронного документообігу й електронного цифрового підпису відповідно до чинного законодавства України.
4. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
4.1. Охорона навколишнього середовища та техногенна безпека
Сфера економічної діяльності на території району головним чином представлена промисловим та сільськогосподарським виробництвом.
Одним із напрямків природоохоронних заходів по Павлоградському району є попередження забруднення навколишнього природного середовища побутовими відходами. В 2020 році буде продовжена робота щодо вирішення питання оформлення земельної ділянки для розміщення полігону твердих побутових відходів.
Також заплановано проведення заходів з озеленення та благоустрою населених пунктів Павлоградського району, основними з яких є:
упорядкування прибудинкових територій, дитячих і спортивних майданчиків, інших об’єктів масового перебування та відпочинку населення
благоустрій існуючих зелених зон, парків, скверів, алей;
висадження молодих дерев, кущів;
виявлення та ліквідація стихійних сміттєзвалищ;
очищення прибережних захисних смуг водних об’єктів від сміття;
приведення у належний санітарний стан узбіччя автомобільних доріг загального користування.
4.2. Охорона праці
З метою стабілізації стану безпеки праці на виробництві, сприянню зниження рівня виробничого травматизму у сфері охорони праці в 2020 році передбачається реалізація заходів щодо:
роботи ради безпеки життєдіяльності населення райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування;
забезпечення соціального захисту найманих працівників зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, вжиття заходів щодо проведення атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці;
забезпечення систематичного аналізу, узагальнення та впровадження передового досвіду створення безпечних умов праці, запобігання виробничому травматизму і професійним захворюванням на підприємствах;
підвищення рівня спеціальної підготовки роботодавців та відповідальних посадових осіб з питань охорони праці.
5. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ. ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ
5.1. Капітальне будівництво
Обсяг капітальних вкладень в 2020 році за рахунок усіх джерел фінансування очікується в обсязі 149 003,739 тис. грн., що складе 133,8% до очікуваного виконання 2019 року з них: 65 678,922 тис. грн. державний бюджет, 10 168,17 тис. грн. обласний бюджет, 72 756,647 тис. грн. місцевий бюджет, 400,0 тис. грн. кошти партнерів.
Планується реалізувати наступні проекти і заходи:
У сфері освіти (очікуваний обсяг фінансування 32 088,31 тис. грн., з них 21 039,57 тис. грн. державний бюджет, 11 048,74 тис. грн. місцевий бюджет):
капітальний ремонт системи опалення КЗ „Богданівська ЗШ І-ІІ ступенів“, за адресою: вул. Шкільна, 15, с. Богданівка Павлоградського району Дніпропетровської області (1140,97 тис. грн. місцевий бюджет);
благоустрій території Богданівської ЗШ І-ІІІ ступенів по вул. Шевченко, 32-в в с. Богданівка Павлоградського району Дніпропетровської області – реконструкція (340,473 тис. грн. місцевий бюджет);
капітальний ремонт будівлі (фасад та система опалення) КЗ „Новодачинська ЗШ І-ІІІ ступенів“, за адресою: вул. Пушкіна, 7, с. Нова Дача Павлоградського району Дніпропетровської області (1000 тис. грн. місцевий бюджет);
капітальний ремонт спортивного залу Новоруської ЗШ І-ІІІ ступенів, за адресою: вул. Горького, 17, с. Нова Русь Павлоградського району Дніпропетровської області (657,463 тис. грн. місцевий бюджет);
капітальний ремонт будівлі шляхом заміни вікон (впровадження енергозберігаючих технологій) в КЗ „Богданівська ЗОШ І-ІІІ ступенів“, за адресою: вул. Шевченка, 32-Д в с. Богданівка Павлоградського району Дніпропетровської області (890,226 тис. грн. місцевий бюджет);
капітальний ремонт даху будівлі №2 КЗ „Богданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів“, за адресою: вул. Шевченка, 32-Г в с. Богданівка Павлоградського району Дніпропетровської області (1624,468 тис. грн. місцевий бюджет);
капітальний ремонт будівлі комунального закладу „Кочерезький навчально-виховний комплекс „Кочерезька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок“, за адресою: вулиця Абрикосова, буд. 26, с. Кочережки Павлоградського району Дніпропетровської обл. (Коригування) (1449,718 тис. грн. державний бюджет);
реконструкція санвузла комунального закладу „Кочерезький навчально-виховний комплекс „Кочерезька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок“, за адресою: ул. Абрикосова, буд. 26, с. Кочережки Павлоградського району Дніпропетровської обл. (577,912 тис. грн. місцевий бюджет);
оплата робіт по об’єкту реконструкція приміщень інтернату Вербківської ЗШ І-ІІІ ступенів від корпусу молодших класів, за адресою: вул. Матросова, 13 в с. Вербки Павлоградського району Дніпропетровської області (коригування – 3688,081 тис. грн. місцевий бюджет);
будівництво модульної топкової комунального закладу „Центру позашкільної освіти“ по вул. Миру, 73, с. Вербки Павлоградського району Дніпропетровської обл. (1129,146 тис. грн. державний бюджет, 1129,146 тис. грн. місцевий бюджет);
відновлення елементів благоустрою – капітальний ремонт огорожі комунального закладу „Навчально-виховний комплекс „Булахівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільного навчального закладу „Дзвіночок“ загального розвитку“ по вул. Центральна, 25/в в с. Булахівка Павлоградського району Дніпропетровської області (1100 тис. грн. державний бюджет);
капітальний ремонт покрівлі будівлі КЗ „Карабинівська загальноосвітня школа I-III ступенів“, за адресою: вул. Миру, буд. 17А, с. Карабинівка Павлоградського району Дніпропетровської області» (1498,0 тис. грн. державний бюджет);
відновлення елементів благоустрою – капітальний ремонт огорожі комунального дошкільного навчального закладу „Булахівський дитячий садок „Світлячок“ загального розвитку“ по вул. Центральна, 25 б в с. Булахівка Павлоградського району Дніпропетровської області (120,0 тис. грн. державний бюджет);
Капітальний ремонт Привовчанської ЗШ І-ІІІ ступенів Павлоградського району Дніпропетровської області (15742,706 тис. грн. державний бюджет).
У сфері культури (очікуваний обсяг фінансування 43 726,436 тис. грн., з них 2 553,927 тис. грн. державний бюджет, 1 000,0 тис. грн. обласний бюджет, 39 772,509 тис. грн. місцевий бюджет, 400,0 тис. грн. кошти партнерів):
будівництво культурно-спортивного центру по вул. Багата, 2 а, в с. Богданівка Павлоградського району Дніпропетровської області (37 866,243 тис. грн. місцевий бюджет);
відновлення елементів благоустрою – капітальний ремонт подвір'я Будинку культури, за адресою: с. Поперечне, вул. Гагаріна, 9, Павлоградського району Дніпропетровської області (232,005 тис. грн. місцевий бюджет);
реконструкція системи опалення будівлі, за адресою: вул. Соборна, 104 в с. Межиріч Павлоградського району Дніпропетровської області (будівля будинку культури) (635,251 тис. грн. державний бюджет);
реконструкція зовнішніх електромереж для забезпечення опалення будівлі, за адресою: вул. Соборна, 104 в с. Межиріч Павлоградського району Дніпропетровської області ( 247,382 тис. грн. державний бюджет);
реконструкція теплогенераторної з встановленням електрокотлів потужністю 150 кВт з акумуляцією тепла в будівлі, за адресою: вул. Соборна, 104, в с. Межиріч Павлоградського району Дніпропетровської області (1 151,294 тис. грн. державний бюджет);
капітальний ремонт будівлі КЗК „Лиманський сільський клуб“, за адресою: вул. Молодіжна, 28 с. Лиманське Павлоградського району Дніпропетровської області (520,0 тис. грн. державний бюджет);
капітальний ремонт будівлі Привовчанського будинку культури по вул. Миру, 27 с. Привовчанське Павлоградського району Дніпропетровської області (801,0 тис. грн. місцевий бюджет, 1 000,0 тис. грн. обласний бюджет, 400,0 тис. грн. кошти партнерів);
реконструкція пам’ятки історії місцевого значення „Братська могила радянських воїнів“ (охоронний №711) с. Привовчанське Павлоградського району Дніпропетровської області (873,261 тис. грн. місцевий бюджет).
В інших галузях (очікуваний обсяг фінансування 11 059,973 тис. грн., з них 2595,425 тис .грн. державний бюджет, 8 464,548 тис. грн. місцевий бюджет):
капітальний ремонт – утеплення фасаду будівлі сільської ради за адресою: вул. Центральна, 72, с. В'язівок, Павлоградського району, Дніпропетровської обл. (607,84 тис. грн. місцевий бюджет);
реконструкція будівлі Вербківської сільської ради шляхом добудови другого поверху с. Вербки Павлоградського району Дніпропетровської області (коригування) (5 240,873 тис. грн. місцевий бюджет);
нове будівництво Центру безпеки виконавчого комітету Межиріцької сільської ради (бокси для пожежних машин) за адресою: пров. Виконкомівський, 23, в с. Межиріч, Павлоградського району Дніпропетровської області (2 595,425 тис. грн. державний бюджет);
капітальний ремонт частини будівлі контори Троїцької сільської ради по вул. Миру, 1, с. Троїцьке, Павлоградського району Дніпропетровської області (2 518,109 тис. грн. місцевий бюджет);
капітальний ремонт будівлі сільської ради за адресою: вул. Миру, 1а, с. Троїцьке, Павлоградського району Дніпропетровської області (2 229,465 тис. грн. місцевий бюджет).
У сфері дорожнього господарства планується проведення капітальних та поточних ремонтів доріг на загальну суму 58 465,21 тис. грн., з них 39 490,0 тис. грн. державний бюджет, 9 168,17 обласний бюджет, 9 807,04 тис. грн. місцевий бюджет.
Обсяг індивідуального житлового будівництва планується в обсязі 1,5 тис. кв. м (на рівні 2019 року).
5.2. Житлово-комунальне господарство
В 2020 році планується здійснення заходів щодо сприяння розвитку житлово-комунального господарства району за наступними напрямками:
нове будівництво системи оповіщення Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області (814,25 тис. грн. місцевий бюджет);
відновлення елементів благоустрою – капітальний ремонт території кладовища по вул. Ковпака в с. Вербки Павлоградського району Дніпропетровської області (237,88 тис. грн. місцевий бюджет);
благоустрій населеного пункту (освітлення та улаштування торгового майданчика) по вул. Центральна в с. Булахівка Павлоградського району Дніпропетровської області-реконструкція (326,04 тис. грн. місцевий бюджет);
реконструкція скверу „Центральний“ з улаштуванням багатофункціонального майданчика по вул. Шкільна с. Привовчанське Павлоградського району Дніпропетровської області (800,0 тис. грн. місцевий бюджет);
будівництво споруди бюветного комплексу (альтанка, артезіанська свердловина) по вул. Горького в с. Нова Русь Павлоградського району Дніпропетровської області (1485,64 тис. грн. місцевий бюджет).
Планується проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо обов’язкового погашення заборгованості за надані житлово-комунальні послуги та недопущення її подальшого зростання.
5.3. Розвиток системи державних закупівель
Основні зусилля у 2020 році будуть направлені на оптимальне та раціональне використання бюджетних коштів у районі, що забезпечується конкурентним і прозорим середовищем у цій сфері.
Керівникам бюджетних організацій вжити дієві заходи щодо виконання в районі завдань державної політики у сфері державних закупівель:
посилення контролю за дотриманням чинного законодавства замовниками-розпорядниками бюджетних коштів місцевих бюджетів;
удосконалення системи інформування виробників і постачальників щодо потреб бюджетних установ району;
організація професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців з питань організації та проведення процедури закупівель;
визначення виконавців робіт (товарів, послуг) за державні кошти здійснювати на конкурсних засадах з дотриманням вимог законодавства, а саме – вибір переможця за найкращими тендерними пропозиціями.
5.4. Регуляторна політика, розвиток малого підприємництва та формування конкурентного середовища
В рамках програми розвитку малого та середнього підприємництва в Павлоградському районі на 2019-2020 роки, затвердженої рішенням районної ради від 14 березня 2019 року № 377-25/УІІ планується здійснити комплекс заходів щодо:
забезпечення дотримання місцевими органами виконавчої влади порядку підготовки проектів регуляторних актів, їх офіційного оприлюднення, здійснення аналізу регуляторного впливу;
підвищення кваліфікації працівників органів виконавчої влади, до компетенції яких належить здійснення контролю за дотриманням вимог Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності“;
забезпечення видачі документів дозвільного характеру виключно через центр надання адміністративних послуг;
проведення конкурсів за участю малих підприємств при розміщенні замовлень на підрядні роботи, постачання продукції та надання послуг;
сприяння розвитку підприємництва у сфері виробництва та інших пріоритетних напрямах економічного розвитку регіону через систему місцевих податків і зборів, розширення доступу підприємців до вільних виробничих площ (у тому числі на пільговій основі), забезпечення навчання підприємницькій діяльності у системі державної та недержавної освіти.
З метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції – погоджувати з територіальним відділенням Антимонопольного комітету України рішення, які можуть призвести до обмеження чи спотворення конкуренції на відповідних товарних ринках.
Основні показники соціально-економічного розвитку
Павлоградського району на 2020рік
№ з/п | ПОКАЗНИКИ | Одиниці виміру | Звіт/ очікуване виконання
за 2019 рік | Прогнозні показни-
ки на 2020рік | Відхи-лення
2020 р. до 2019р.
+, - | 2020р до 2019р.
% |
1. | Агропромисловий комплекс |
1.1 | Валова продукція сільського господарства всього: | тис.грн. | 475805,5 | 475942,8 | +137,3 | 100,0 |
| у тому числі: | | | | | |
| Рослинництво | тис.грн. | 432503,90 | 432552,6 | +48,7 | 100,0 |
| Тваринництво | тис.грн. | 43301,6 | 43390,2 | +88,6 | 100,2 |
1.2 | Виробництво основних видів сільськогосподарської продукції |
| Зернові – всього: | тонн | 158181,8 | 158764,9 | +583,1 | 100,4 |
| - по с/г підприємствам | | 116397,2 | 116864,9 | +467,7 | 100,4 |
| Соняшник | тонн | 47890,0 | 48000,0 | +110 | 100,2 |
| - по с/г підприємствам | | 45890,0 | 46000,0 | +110 | 100,2 |
| Виробництво м‘яса (по реалізації): | тонн | | | | |
- всього | | 1458,0 | 1465 | +7 | 100,5 |
- по с/г підприємствам | | 605,0 | 610,0 | +5 | 100,8 |
| Виробництво молока: | тонн | | | | |
- всього | | 8094,0 | 8114,0 | +20 | 100,3 |
- по с/г підприємствам | | 309,0 | 314,0 | +5 | 101,6 |
| Виробництво яєць: | тис.штук | | | | |
- всього | | 8150 | 8200 | +50 | 100,6 |
- по с/г підприємствам | | 0 | 0 | | |
1.3 | Наявність поголів‘я |
| Велика рогата худоба: | голів | | | | |
- всього | | 2700 | 2750 | +50 | 101,9 |
- по с/г підприємствам | | 200 | 200 | - | 100,0 |
| в т.ч. корови: | голів | | | | |
- всього | | 1621 | 1644 | +23 | 101,4 |
- по с/г підприємствам | | 71 | 71 | - | 100,0 |
| Свині: | голів | | | | |
- всього | | 9050 | 9100 | +50 | 100,6 |
- по с/г підприємствам | | 7000,0 | 7020 | +20 | 100,3 |
| Птиця: | тис.голів | | | | |
- всього | | 95,0 | 95,0 | Х | 100,0 |
- по с/г підприємствам | | 0 | 0 | 0 | 0 |
1.4 | Продуктивність тварин |
| Надій молока на корову: | кг | | | | |
- всього | | 4749 | 4760 | +11 | 100,2 |
- по с/г підприємствам | | 4842 | 4823 | -19 | 99,6 |
| Середній приріст ВРХ | | | | | |
- всього | | 437 | 438 | +1 | 100,2 |
- по с/г підприємствам | | 430 | 430 | - | 100,0 |
| Середній приріст свиней | | | | | |
- всього | | 437 | 440 | +3 | 100,7 |
- по с/г підприємствам | | 440 | 445 | +5 | 101,1 |
| Унос яєць на курку-несучку | | | | | |
- всього | | 166 | 166 | - | 100,0 |
- по с/г підприємствам | | 0 | 0 | 0 | 0 |
2. | Показники рівня життя |
2.1 | Загальний обсяг роздрібного товарообороту | млн.грн. | 24,2 | 26,6 | +2,4 | 110,0 |
2.2 | Середньомісячний оборот на одну особу населення | грн. | 896,0 | 986,0 | +90,0 | 110,0 |
2.3 | Обсяг реалізованих платних послуг | млн..грн. | 71,7 | 78,9 | +7,2 | 110,0 |
3. | Населення та ринок праці |
3.1 | Середньорічна чисельність наявного населення | тис. чол. | 27,0 | 26,8 | -0,02 | 99 |
| Середньомісячна заробітна плата | грн.. | 15650,0 | 16400,0 | +750 | 104,8 |
3.2 | Чисельність безробітних зареєстрованих в центрі зайнятості | чол. | 880 | 880 | Х | 100 |
4. | Капітальне будівництво |
4.1 | Обсяг капітальних вкладень за рахунок усіх джерел фінансування – всього: | млн. грн. | 102,24 | 149,004 | +46,764 | 145,7 |
| у тому числі: | | | | | |
| - виробничого призначення | млн.грн | 14,978 | 58,465 | +43,487 | більше в 3,9р. |
| - невиробничого призначення | млн.грн. | 87,262 | 90,539 | +3,277 | 103,8 |
| з них: | | | | | |
| комунальне будівництво | млн.грн. | 13,588 | 3,664 | -9,924 | менше в 3,7р. |
| об’єкти соціальної сфери | млн. грн. | 69,668 | 75,815 | +6,147 | 108,8 |
| інші | | 4,006 | 11,060 | +7,054 | більше в 2,8р. |
4.2 | Введення в дію потужностей: | | | | | |
| - житла | тис. кв. м | 1,5 | 1,5 | 0,0 | 100 |
| - доріг | тис. кв. м | 15,4 | 54,5 | +39,1 | більше в 3,5р. |
Версія для друку
Написати листа
|