Версія для друку
Написати листа
Про підсумки роботи із зверненнями громадян
у І півріччі 2011 року та організації роботи щодо вимог
Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008
„Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“
Пріоритетним завданням організації роботи із зверненнями громадян у Павлоградській райдержадміністрації є забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, оперативне вирішення порушених питань та задоволення законних прав та інтересів громадян.
За підсумками роботи із зверненнями громадян у І півріччі 2011 року юридичним сектором райдержадміністрації проаналізовано стан виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативних актів в Павлоградському районі.
З метою забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення протягом вищезазначеного періоду в райдержадміністрації вжито низку заходів з удосконалення роботи із зверненнями громадян. На виконання Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” прийнято розпорядження голови райдержадміністрації від 26 січня 2011 року № 24–р-11 „Про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками 2010 року“ яким визначено основні критерії та завдання щодо перебудови роботи із зверненнями громадян.
В першу чергу, збільшилась кількість особистих прийомів громадян голови райдержадміністрації та його заступниками, що проводяться не рідше чотирьох разів на місяць згідно з графіками, затвердженими відповідними розпорядженнями голови райдержадміністрації від 30 грудня 2010 року № 960-р-10 та 22 червня 2011 року № 360-р-11 „Про організацію особистого прийому громадян у райдержадміністрації”. Особлива увага керівництва райдержадміністрації приділялась виїзним прийомам, що здійснювались відповідно до графіків, затверджених розпорядженнями голови райдержадміністрації від 30 грудня 2010 року № 959-р-10 та 22 червня 2011 року № 359-р-11. До проведення особистих прийомів постійно залучались керівники структурних підрозділів райдержадміністрації, організацій та установ, до повноважень яких належать розгляд питань, що порушувались громадянами.
Майже всі сільські голови активно приймали участь в організації та проведенні виїзних прийомів керівництва райдержадміністрації.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 „Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи „Урядовий контактний центр“, з метою забезпечення оперативного розгляду та реагування на звернення, що надходять на урядову телефону „гарячу лінію“ було прийнято розпорядження голови райдержадміністрації від 02 лютого 2011 року № 32-р-11 „Про організацію взаємодії райдержадміністрації та державної установи „Урядовий контактний центр“.
Дорученням голови райдержадміністрації від 01 лютого 2011 року № 13-д „Про проведення телефонних „гарячих ліній“ в Павлоградській районній державній адміністрації“ затверджений річний графік проведення телефонних „гарячих ліній“.
Інформація для мешканців Павлоградського району щодо графіків особистих прийомів громадян та проведення телефонних „гарячих ліній“ керівниками управлінь, відділів, структурних підрозділів райдержадміністрації, районних установ та організацій постійно опрацьовується та оприлюднюється на веб - сайті Павлоградського району, на стендах в приміщенні райдержадміністрації, в газеті „Рідний край”.
Юридичним сектором райдержадміністрації постійно вдосконалюються форми і методи роботи із зверненнями громадян. Відповідно до впровадженої системи щотижня, щомісячно та щоквартально аналізується стан роботи із зверненнями громадян та виконавської дисципліни. Готуються аналітичні довідки керівництву райдержадміністрації та направляються відповідним фахівцям для вжиття заходів. Ведеться облік інформацій по розгляду звернень громадян, наданих структурними підрозділами райдержадміністрації та виконкомами сільських рад та облік виконання доручень з питань звернень громадян, що перебувають на довгостроковому контролі.
На виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 30 грудня 2010 року № 962-р-10 „Про постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян” забезпечується проведення засідань комісії не рідше одного разу на місяць із залученням, у разі необхідності, представників органів прокуратури, правоохоронних та контролюючих органів, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, органів місцевого самоврядування.
На сьогоднішній день вже проведено 6 засідань комісії, де було заслухано та обговорено інформації: про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками 2010 року; про стан вирішення звернень громадян, які надійшли до райдержадміністрації у січні 2011 року; про стан вирішення звернень, що перебувають на довгостроковому контролі райдержадміністрації; про стан вирішення питань, порушених у зверненнях громадян до райдержадміністрації у лютому 2011 року; про розробку та впровадження заходів щодо зменшення звернень громадян до вищестоящих організацій; про вжиття заходів, спрямованих на поліпшення інформованості населення про стан роботи із зверненнями громадян та надання правової допомоги з цих питань; про підсумки роботи із зверненнями громадян за I квартал 2011 року; про дотримання терміну розгляду звернень громадян в управліннях, відділах райдержадміністрації; про стан вирішення питань, порушених у зверненнях громадян до райдержадміністрації у травні 2011 року; про покращення роботи із зверненнями громадян в сільських радах, управліннях, відділах райдержадміністрації та мінімалізацію звернень громадян до вищих органів влади; про стан вирішення питань, порушених у зверненнях громадян до райдержадміністрації у червні 2011 року; про дотримання терміну розгляду звернень громадян в сільських радах Павлоградського району.
За результатами роботи комісії прийняті відповідні рішення та надано рекомендації щодо підвищення ефективності розгляду звернень громадян.
Всього протягом І півріччя 2011 року з питань звернень громадян прийнято та затверджено 6 розпоряджень голови райдержадміністрації.
Двічі на рік здійснюється комплексний аналіз роботи з розгляду та вирішення питань, порушених у зверненнях громадян, результати якого обговорюються на засіданнях колегії райдержадміністрації. Такий підхід дозволяє не лише цілеспрямовано та послідовно усувати недоліки та прорахунки, але й вдосконалювати цей напрямок роботи.
В юридичному секторі райдержадміністрації постійно надається безоплатна консультативно - правова допомога населенню. Роз’яснюється порядок оформлення звернення за захистом своїх прав до суду, надається, при необхідності, допомога по складанню позовних документів. Протягом звітного періоду до громадської приймальні при юридичному секторі звернулось 3 громадянина.
Всього протягом 1 півріччя 2011 року в райдержадміністрації зареєстровано 59 звернень (65 звернень у 2010 році). Цей показник слід відмітити, як позитивний, оскільки кількість звернень зменшилася на 4%. Всього в своїх зверненнях громадянами було порушено 62 питання.
На особистих прийомах отримано 22 звернення, що на 9 звернень менше ніж за цей же період минулого року. Найбільше звертались мешканці В’язівоцької, Межиріцької, Богданівської, Богуславської, Вербківської сільських рад. Спостерігається тенденція до збільшення кількості звернень мешканців району до вищих органів виконавчої влади України 19 звернень проти 16 у минулому році .
До державної установи „Урядовий контактний центр“ звернулося 4 мешканця Павлоградського району, дані звернення тримались на контролі керівництва райдержадміністрації, відповіді на порушені питання надавались в строк, визначений в доручені, з недопущенням надання неповних, необґрунтованих відповідей.
Дорученням голови Павлоградської державної адміністрації від 22 листопада 2010 року № 123-д „Про організацію виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 18 листопада 2010 року № Р-718/0/3-10 „Про організацію регіонального інформаційно-ресурсного центру при Дніпропетровській облдержадміністрації „Відкрита влада“ визначено порядок оперативного надання інформації щодо розгляду звернень громадян до облдержадміністрації. На виконання цього доручення щоденно до 16.00 год. юридичним сектором райдержадміністрації надається інформація до відділу по роботі зі зверненнями громадян облдержадміністрації щодо стану розгляду звернень громадян через електрону базу даних.
Керуючись Законом України „Про доступ до публічної інформації“ та на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23 червня 2011 року № Р-433/0/3-11 „Про затвердження Порядку доступу до публічної інформації, розпорядником якої є Дніпропетровська обласна державна адміністрація“, розпорядженням голови Павлоградської райдержадміністрації від 25 червня 2011 року № 369-р-11 „Про затвердження Порядку доступу до публічної інформації, розпорядником якої є Павлоградська районна державна адміністрація“ головного спеціаліста юридичного сектору, відповідального за роботу із зверненнями громадян, визначено відповідальним за розгляд запитів на інформацію.
Від пільгової категорії громадян надійшло 27 звернень (25 у 2010 році), в т.ч. від пенсіонерів надійшло 27 звернень.
Колективних звернень надійшло 6 проти 7 у 2010 році. З урахуванням колективних звернень всього звернулось 138 громадян. Аналіз колективних звернень засвідчив, що найбільше кількість людей, які підписалися під такими зверненнями, порушують житлово-комунальні питання, освітлення вулиць, забезпечення питною водою, питання індивідуального землекористування, присадибного господарства та садово-городніх товариств, питання роботи закладів освіти та медичних закладів, питання транспорту і зв’язку.
Повторних надійшло 11 звернень, з них: 2 звернення від одного й того ж громадянина – Кукуріки І.М., жителя с. Богуслав, з одного й того ж питання – щодо земельного конфлікту з сусідкою. Зазначене питання повинно розглядатися в судовому порядку, оскільки заявник не погоджується з рішенням комісії сільської ради.
Однією з основних причин надходження повторних звернень є надання заявниками копій звернення до різних установ і організацій та недостатня обізнаність заявників у чинному законодавстві.
Неодноразових надійшло за І півріччя 8 звернень, з них 3 звернення від одного й того ж громадянина Настаченко Л.Ф., жителя с. Вербки, з одного й того ж питання – неможливості приватизації земельної ділянки у зв’язку з накладкою при внесенні відомостей до АСДЗК. Це звернення трималось на довгостроковому контролі керівництвом райдержадміністрації. На даний час порушене питання вирішено позитивно і заявник може без перешкод приватизувати земельну ділянку.
Шляхи вирішення життєво-важливих питань мешканців району систематично розглядаються на оперативних нарадах та на розширених нарадах голови райдержадміністрації, заступників голови райдержадміністрації з керівниками відповідних структурних підрозділів, сільськими головами, надаються та обговорюються доручення щодо їх вирішення. Питання, що потребують втручання правоохоронних органів, обговорюються на нарадах голови райдержадміністрації з керівниками силових структур.
Протягом 1 півріччя на адресу райдержадміністрації надійшло 37 письмових звернень.
Аналіз звернень свідчить, що більшість питань, порушених заявниками, потребують судового розгляду, але для цього необхідні матеріальні витрати. Тому заявники обирають простіший шлях вирішення своїх проблемних питань – звернення до органів виконавчої влади всіх рівнів. Зокрема, від вищих органів виконавчої влади України, до яких звернулись жителі району, на розгляд та виконання надійшло 21 звернення, що на 5 звернень більше у порівнянні з 2010 роком, а саме: Адміністрації Президента України - 2, облдержадміністрації - 19.
На контролі у органів влади вищого рівня протягом звітного періоду перебувало 16 звернень від мешканців району, на які направлені письмові відповіді згідно з встановленими термінами. Найбільше таких звернень надійшло від жителів Богданівської (8) та Вербківської (3) сільських рад.
Як і в попередні роки, більшість звернень та порушені в них питання, перш за все є питання аграрної політики і земельних відносин (29), питання житлово-комунальні (8), питання соціального захисту (8), транспорту і зв’язку – (4).
Мешканці району зверталися з майнових питань, щодо прискорення виготовлення державних актів на землю, виділення земельних ділянок в натурі згідно з рішенням суду, про допомогу у вирішені спірних питань по межі. Від усіх звернень з питань аграрної політики і земельних відносин 22% складають звернення з спірних питань по межі.
Гострим залишається ряд житлово-комунальних питань. Це такі питання, як газифікації села Богуслав, водопостачання сіл Богданівка, Нові Вербки, Морозівське, Тельмана; руйнація будинків внаслідок шахтних підробок сіл Самарське, Тельмана, Вербки та інші. З причини браку коштів в бюджетах сільських рад, районному бюджеті вирішення цих питань потребує досить тривалого часу. Але всі питання перебувають на довгостроковому контролі в райдержадміністрації, враховуються при складанні планів соціально-економічного розвитку району.
Достатньо велика увага приділяється інформуванню населення району. Це статті в газетах „Рідний край”, об’яви та інформаційні стенди в сільських радах району, на веб-сайті Павлоградського району забезпечується розміщення аналітичної інформації про підсумки роботи із зверненнями громадян, графіки особистих прийомів керівництвом райдержадміністрації, графіки телефонних „гарячих ліній“.
Усі звернення, які надходили від громадян до райдержадміністрації, реєструвалися, доповідалися керівництву та направлялись виконавцям. Завдяки нововведеної системі обліку інформацій з розгляду звернень громадян, наданих структурними підрозділами райдержадміністрації та виконкомами сільських рад, протягом звітного періоду терміни надання інформації, встановлені керівництвом райдержадміністрації, не порушувалися.
Здійснено аналіз статистичних звітів, інформацій за підсумками роботи із зверненнями громадян управлінь, відділів, районних установ та органів місцевого самоврядування.
За підсумками встановлено, що кількість звернень до райдержадміністрації, її управлінь, відділів та органів місцевого самоврядування, збільшилась.
Слід зазначити, що за результатами планової перевірки у листопаді 2010 року Павлоградським міськрайонним управлінням юстиції робота із зверненнями громадян у Павлоградській райдержадміністрації відмічена позитивно.
Райдержадміністрація і надалі вживатиме всі можливі заходи щодо забезпечення конституційного права громадян на звернення відповідно до Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Версія для друку
Написати листа
|