Версія для друку
Написати листа
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення районної ради
№ 540-39/VІ від 10.07.2014
Положення
щодо надання в користування об’єктів комунальної власності, що перебувають у спільній власності територіальних громад району Розділ І
Загальні умови
1. Положення розроблене відповідно до законів України „Про місцеве самоврядування в Україні“, „Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності“, постанови Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2007 року №1314 „Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності“.
2. Дія цього Положення поширюється на цілісні майнові комплекси, підприємств, організацій, установ, їх структурні підрозділи, незавершене капітальне будівництво, нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення), а також інше окреме індивідуально визначене майно.
Розділ ІІ
Порядок списання майна
1. Даний порядок встановлює єдині вимоги до списання основних засобів підприємств, організацій та установ, які забезпечують спільні потреби територіальних громад.
2. З балансів підприємств, організацій та установ можуть бути списані будівлі, споруди. машини, обладнання, транспорті засоби та інше майно, що належить до основних засобів:
а) які прийшли в непридатність внаслідок фізичного зносу, аварій, стихійного лиха, порушень нормальних умов експлуатації та інших причин;
б) морально застаріли;
в) у зв’язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією та технічним переобладнанням підприємств, цехів або інших об’єктів.
При цьому майно. що належить до основних засобів, підлягає списанню лише в тих випадках, коли відновити його неможливо або економічно недоцільно а також, коли воно не може бути в установленому порядку передано іншим підприємствам, організаціям, установам.
3. Підприємства, організації, установи можуть списувати зі своїх бухгалтерських балансів основні засоби, що вказані в пункті 2 цього розділу, якщо вони прийшли в непридатність внаслідок закінчення амортизаційного терміну служби з урахуванням вимог пункту 8 цього розділу.
4. Для визначення непридатності основних засобів, неможливості або неефективності проведення їх відновлювального ремонту, а також для оформлення необхідної документації на списання основних засобів на підприємствах, в організаціях, установах наказом керівника створюються постійно діючі комісії у складі:
головного інженера або заступника керівника (голова комісії);
начальника відповідного структурного підрозділу (служби);
головного бухгалтера або його заступника (на підприємствах і в організаціях, де наявні обліково-контрольні групи, - керівника цієї групи);
особи, на яких покладено відповідальність за збереження основних засобів.
На підприємствах, в організаціях, установах до складу постійно діючої комісії можуть входити представники громадських організацій, а також інші посадові особи (на розгляд їх керівників).
5. Постійно діючі комісії на підприємствах, в організаціях, установах:
а) проводять безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню, використовуючи при цьому необхідну технічну документацію (паспорт, поверхові плани тощо), а також дані бухгалтерського обліку, і визначають непридатність його до відновлення та подальшого використання;
б) встановлюють конкретні причини списання об’єкта (знос, реконструкція, порушення нормальних умов експлуатації, аварії тощо);
в) виявляють осіб, з вини яких сталося передчасне вибуття основних засобів з експлуатації, вносять пропозиції про притягнення їх до відповідальності, встановленої діючим законодавством;
г) визначають можливість використання окремих вузлів, деталей, матеріалів об’єкту, що списується, і проводять їх оцінку;
д) здійснюють контроль за вилученням з основних засобів, що списуються, придатних вузлів, деталей, матеріалів, кольорових та дорогоцінних матеріалів, визначають їх кількість, вагу і контролюють передачу на відповідний склад;
е) складають акти на списання окремих об’єктів основних засобів, використовуючи типові форми з обліку та списання основних засобів.
У тих випадках, коли обладнання списується у зв’язку з будівництвом нових, розширенням, реконструкцією та технічним переобладнанням діючих підприємств, цехів та інших об’єктів, комісія повинна перевірити відповідність призначеного до списання обладнання обладнанню, передбаченому в плані розширення, реконструкції і технічного переобладнання діючих підприємств, цехів (виробництв), що затверджений вищезазначеною організацією, і зробити в акті на їх списання посилання на пункт та дату затвердження плану.
6. В актах на списання вказують такі дані, що характеризують об’єкти основних засобів:
рік виготовлення або забудови об’єкту;
дата його надходження на підприємство, в організацію, установу;
термін вводу в експлуатацію;
первісна вартість об’єкта (для переоцінених – відповідна);
сума нарахованого зносу за даними бухгалтерського обліку;
кількість проведених капітальних ремонтів.
Докладно висвітлюються також причини вибуття об’єкта основних засобів стан його основних частин, деталей, вузлів конструктивних елементів.
При списанні автотранспортних засобів. крім того, вказується пробіг автомобіля і дається технічна характеристика агрегатів та деталей автомобіля і можливість подальшого використання основних деталей і вузлів, що можуть бути отримані від розбору.
При списанні з балансів підприємств, організацій, установ основних засобів, що вибувають внаслідок аварії, до акту про списання додається копія акта про аварію, а також пояснюються причини, що визвали аварію, та вказуються заходи, що вживаються відносно винних осіб.
7. Усі деталі, вузли і агрегати розібраного та демонтованого обладнання, які придатні до ремонту іншого обладнання, а також матеріали. отримані від ліквідації основних засобів, оприбутковуються на відповідних субрахунках бухгалтерського обліку, а непридатні деталі та матеріали оприбутковуються як вторинна сировина і обов’язково здаються установі, на яку покладено збирання такої сировини.
Вилучені після демонтажу основних засобів деталі і вузли, що містять дорогоцінні матеріали і дорогоцінне каміння, відповідно до Положення про порядок збирання і завдання відходів і лому дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, затвердженого Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, Державним комітетом України із матеріальних ресурсів, Національним банком України, Держріддорогметом від 23 червня 1994 року № 54/11/161/91/15 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09 липня 1994 року № 158/367, підлягають здачі на спеціалізовані підприємства України, що здійснюють приймання та переробку відходів і лому дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
Виготовлені з кольорових металів деталі і вузли, які не використовуються в даній установі для ремонту машин, інструментів, приладів, обладнання, підлягають обов’язковій здачі установам, на які покладено збирання такої сировини.
За наявності відомчих або централізованих пунктів щодо збирання і демонтажу техніки, апаратури, приладів та інших виробів останні здаються без демонтажу, цілим комплексом.
Забороняється знищувати, викидати, здавати в лом із кольорових і чорних металів техніку, апаратуру та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення і одночасного оприбуткування цінних деталей.
Безоплатна передача, списання і реалізація техніки, апаратури та інших основних засобів за цінами, нижчими від вартості дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що містять в них, забороняються.
8. Списання основних засобів з балансу підприємств, організацій, установ проводиться в наступному порядку:
вартістю за одиницю в розмірі до 10 000 гривень – з дозволу керівника підприємства, організації, установи, які є розпорядниками коштів;
вартістю за одиницю в розмірі від 75 і вище неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – з дозволу сесії районної ради.
Для одержання дозволу на списання комунального майна керівниками підприємства, організації, установи необхідно подати до районної ради обґрунтовану заяву. До заяви додається пакет документів, що вказаних в пунктах 5, 6 цього розділу.
Усі деталі, вузли, агрегати розібраного та демонтованого обладнання, які придатні для ремонту інших машин, а також інші матеріали, отримані після ліквідації основних засобів, оприбутковуються за відповідними рахунками, на яких обраховуються вказані цінності, а непридатні деталі і матеріали оприбутковуються як вторинна сировина.
9. Посадові особи, винні в порушенні зберігання основних засобів та в безгосподарному ставленні до них (знищенні, підпалюванні тощо), притягуються до відповідальності в установленому законодавством порядку.
Визначення сум збитків здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року № 116 „Про затвердження Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей“ та Закону України „Про визначення розміру збитків, завданих підприємству, організації, установі розкраданням, знищенням (псуванням), нестачі або втратою дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння або валютних цінностей“.
10. Збитки від ліквідації неповністю амортизованих основних засобів відносяться на результати господарської діяльності підприємств, організацій, установ, за винятком випадків, коли інше передбачено чинним законодавством.
Розділ ІІІ
Передача комунального майна
Передача цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, організацій, установ та їх структурних підрозділів, нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що забезпечують спільні потреби територіальних громад району, здійснюється відповідно до вимог Цивільного Кодексу України, законів України „Про місцеве самоврядування в Україні“, „Про передачу об’єктів права державної і комунальної власності“, за рішенням районної ради.
Проекти рішень про передачу зазначених об’єктів готуються комунальним підприємством, установою, організацією спільно з виконавчим апаратом районної ради, розглядаються на засіданні постійної комісії з питань законності та комунальної власності і вносяться на розгляд ради.
Передача у користування іншого окремого індивідуально визначеного майна в міжсесійний період здійснюється з дозволу голови районної ради, за його розпорядженням, що підлягає затвердженню районною радою.
Розділ ІV
Обмін комунального майна
Обмін майна, яке забезпечує спільні потреби територіальних громад, на інше майно здійснюється після попереднього вивчення зазначеного питання за дорученням голови районної ради відповідною постійною комісією районної ради.
Згідно з висновками і рекомендаціями постійної комісії виконавчим апаратом районної ради готується рішення про обмін майна для розгляду на сесії.
Заступник голови районної ради Н. ГРИМАЙЛО
Версія для друку
Написати листа
|